Barion Pixel

Villanyszerelők Lapja

Rovat: Zöld oldal

„Zöld oldal” rovatba sorolt tartalmak

  1. Az e-mobilitás hálózati hatásai 3.

    Az e-mobilitással foglalkozó cikksorozat első részében bemutatásra került, hogy Magyarország területén 2030-ig mennyi elektromos gépjármű és töltőberendezés várható a hálózati engedélyesek prognózisai szerint. Meg lettek határozva külön vizsgálandó k...

  2. Ki telepíthet elektromosautó-töltőállomást?

    A Villanyszerelők Lapja hasábjain már sok nézőpontból írtunk az elektromosautó-töltőállomásokról és a töltőállomásokat érintő számtalan területről. A cikk címében felvetett kérdésről érintőlegesen már esett szó, azonban ennyire konkrétan még soha nem...

  3. Elektromosautó-töltőállomás telepítése, üzemeltetése és fenntartása

    Az elektromosautó-töltőállomás telepítése bonyolult művelet, nagy beruházásigényű tevékenység, és sok odafigyelést igényel, azonban messze könnyebben és gyorsabban üzembe helyezhető, mint egy belső égésű járműveket kiszolgáló állomás....

  4. Az ingyenes töltés kora lejárt

    2019 végéhez közeledve érdemes megnézni, hogy alakul a magyarországi elektromosautó-töltőállomások helyzete, amely egyértelműen befolyásolja a hazai alternatív mobilitás jövőjét. Arról megoszlanak a vélemények, hogy az elektromos autók követelik-e ki...

  5. Itt az újabb napelemes tetőcserép

    A szolárcserép ötlete nem új, olyannyira nem, hogy a VL hasábjain már 2010-ben is írtunk róla – akkoriban magyar találmányként forgott a téma a sajtóban –, pedig már akkor is számos változat volt gyártásban, sőt azóta a Tesla is feltűnt ebben a szegm...

  6. Milyen áram-védőkapcsolót használjunk az elektromosautó-töltőállomásokban?

    Rendszeres olvasóink emlékezhetnek rá, hogy a Villanyszerelők Lapja hasábjain az elektromos autózás témakörében már többször értekeztünk az életvédelmi relé kérdéseiről. Sokakat megoszt a téma, pedig a szabványok egyértelműen fogalmaznak és foglalnak...

  7. Elektromosautó-töltő otthoni környezetben

    Egyre több és több alternatív meghajtású autó kerül forgalomba, a trendek meredek felfutásokat mutatnak és az előrejelzések is bizakodóak – jön a nagy autóipari fordulat és forradalom! Ez természetesen megnöveli a háttér-infrastruktúra megteremtéséne...

  8. Az elektromos autózás jövője és a jövő energiatermelői

    Senki sem ismeri a jövőt és nem tudja, hogy fognak alakulni a dolgok, de ettől függetlenül meg lehet próbálkozni becslésekkel és jóslatokkal. Sőt, néha szükséges a jövőről beszélni, mert ki kell deríteni, milyen nehézségek merülhetnek fel, és ezekre ...

  9. Kérdések és válaszok az elektromos autók kedvezményeiről

    Sok mítosz és pletyka övezi az elektromos autózással kapcsolatos különböző kedvezményeket és támogatásokat. Az is felmerült már, hogy a magyar állam megadóztatja az otthoni töltést, hasonlóan az üzemanyagok jövedéki termékének adótartalmához. Nézzük ...

  10. Tölthető-e az elektromos autó esős időben?

    Terjednek az elektromos autók, egyre több lesz belőlük az utakon, és egyre többen használják majd az autókat olyanok is, akik kevésbé értenek a technológiához, hétköznapi emberek, akik egész más módon közelítik meg és használják azokat. De még a vill...

  11. V2G – Elektromos autóból a villamos hálózatba

    Már többször emlegettük az elektromosautó-töltőállomásokkal foglalkozó cikkeinkben az okos töltési megoldásokat. Néhány kommunikációs szabvánnyal foglalkozó témában is felrejlett ez a meglehetősen jövőbe mutató technológia, ami már a „spájzban van”, ...

  12. CHAdeMO: már 400 kW-tal is tud tölteni

    Hihetetlen, hogy milyen ütemben fejlődik és változik az elektromosautó-piac és -technológia. Az ember csak kapkodja a fejét, és azt látja, hogy az alig néhány évre visszatekintő új piac már ott tart, hogy számos autógyártó forgalmaz rendkívüli növekv...

  13. OCPP kommunikációs protokoll 2.0

    Múlt havi cikkünkben alaposan körüljártuk az OCPP kommunikációs protokollt, amely az elektromosautó-töltőállomások és az azokat kiszolgáló back-end számítógépes szoftverrendszer közötti nyelvet írja le. Akkor a leginkább elterjedt és a legtöbb gyártó...

  14. OCPP kommunikációs protokoll

    Az elektromosautó-töltőállomásokkal kapcsolatban sok helyen hivatkoznak a bűvös OCPP-re, de vajon tudjuk-e, hogy mi az? Cikkünkben erre próbálunk meg választ adni....

  15. Az elektromosautó-töltőállomások jövője és fejlődési irányai

    Az elektromosautó-töltőállomás, mint üzlet és termék, rendkívül fiatal üzletág, gyakorlatilag néhány évre tekint vissza modernkori formájában. A 21. században (de már bőven a 20. század végén is) a különböző iparágak, így a villamosipar is, a szabván...

  16. Szükség van-e B típusú áram-védőkapcsolóra az elektromosautó-töltőállomásokban?

    Nevezhetjük provokatív témafelvetésnek is a címben olvasható kérdést, de az biztos, hogy sarkalatos témakör. Mivel ezeket a készülékeket installációtechnikailag be kell építeni az áramkörökbe, ezért nem kerülhetjük el a dilemmát. Az viszont már kérdé...

  17. Kommunikáció az elektromos autó és a DC töltőállomás között

    Az előző havi cikkünkből kiderült, hogy mi történik az AC töltőállomás és elektromos autó között töltés előtt. Hasonlóan érdekes téma, hogy vajon hasonló folyamatok zajlanak-e le egy DC villámtöltő és ugyanazon elektromos autó között, vagy vannak kül...

  18. Kommunikáció az elektromos autó és az AC töltőállomás között

    Korábbi cikkeinkben áttekintettük az elektromosautó-töltőállomások helyzetét a világban és Magyarországon, illetve több alkalommal beszéltünk műszaki tulajdonságokról. Az ezután következő írásokban részletesen megvizsgálunk egy-egy műszaki témát akár...

  19. Fizetés a töltés után

    Korábbi cikkeink egyikében már érintettük a töltőállomás-infrastruktúra gazdasági feltételeit, ebben bemutattuk, milyen műszaki és gazdasági feltételeknek kell megfelelnie annak, aki elektromosautó-töltőállomást szeretne telepíteni, üzemeltetni, karb...

  20. Elektromosautó-töltőállomások Magyarországon

    Elektromosautó-töltőállomás cikksorozatunk befejező részéhez érve érdemes összefoglalni az eddig leírtak alapján, hogy milyen jótanácsokat érdemes megfogadni annak, aki elektromos autózásra adja fejét vagy ebben a rendkívüli gyorsasággal fejlődő ipar...