Villanyszerelők Lapja

Rovat: Zöld oldal

  1. CHAdeMO: már 400 kW-tal is tud tölteni

    Hihetetlen, hogy milyen ütemben fejlődik és változik az elektromosautó-piac és -technológia. Az ember csak kapkodja a fejét, és azt látja, hogy az alig néhány évre visszatekintő új piac már ott tart, hogy számos autógyártó forgalmaz rendkívüli növekv...

  2. OCPP kommunikációs protokoll 2.0

    Múlt havi cikkünkben alaposan körüljártuk az OCPP kommunikációs protokollt, amely az elektromosautó-töltőállomások és az azokat kiszolgáló back-end számítógépes szoftverrendszer közötti nyelvet írja le. Akkor a leginkább elterjedt és a legtöbb gyártó...

  3. OCPP kommunikációs protokoll

    Az elektromosautó-töltőállomásokkal kapcsolatban sok helyen hivatkoznak a bűvös OCPP-re, de vajon tudjuk-e, hogy mi az? Cikkünkben erre próbálunk meg választ adni....

  4. Az elektromosautó-töltőállomások jövője és fejlődési irányai

    Az elektromosautó-töltőállomás, mint üzlet és termék, rendkívül fiatal üzletág, gyakorlatilag néhány évre tekint vissza modernkori formájában. A 21. században (de már bőven a 20. század végén is) a különböző iparágak, így a villamosipar is, a szabván...

  5. Szükség van-e B típusú áram-védőkapcsolóra az elektromosautó-töltőállomásokban?

    Nevezhetjük provokatív témafelvetésnek is a címben olvasható kérdést, de az biztos, hogy sarkalatos témakör. Mivel ezeket a készülékeket installációtechnikailag be kell építeni az áramkörökbe, ezért nem kerülhetjük el a dilemmát. Az viszont már kérdé...

  6. Kommunikáció az elektromos autó és a DC töltőállomás között

    Az előző havi cikkünkből kiderült, hogy mi történik az AC töltőállomás és elektromos autó között töltés előtt. Hasonlóan érdekes téma, hogy vajon hasonló folyamatok zajlanak-e le egy DC villámtöltő és ugyanazon elektromos autó között, vagy vannak kül...

  7. Kommunikáció az elektromos autó és az AC töltőállomás között

    Korábbi cikkeinkben áttekintettük az elektromosautó-töltőállomások helyzetét a világban és Magyarországon, illetve több alkalommal beszéltünk műszaki tulajdonságokról. Az ezután következő írásokban részletesen megvizsgálunk egy-egy műszaki témát akár...

  8. Fizetés a töltés után

    Korábbi cikkeink egyikében már érintettük a töltőállomás-infrastruktúra gazdasági feltételeit, ebben bemutattuk, milyen műszaki és gazdasági feltételeknek kell megfelelnie annak, aki elektromosautó-töltőállomást szeretne telepíteni, üzemeltetni, karb...

  9. Elektromosautó-töltőállomások Magyarországon

    Elektromosautó-töltőállomás cikksorozatunk befejező részéhez érve érdemes összefoglalni az eddig leírtak alapján, hogy milyen jótanácsokat érdemes megfogadni annak, aki elektromos autózásra adja fejét vagy ebben a rendkívüli gyorsasággal fejlődő ipar...

  10. Elektromosautó-töltőállomás telepítésének és üzemeltetésének gazdasági feltételei Magyarországon

    Elektromosautó-töltőállomás cikksorozatunk utolsó részeihez érve, és áttekintve a műszaki feltételeket és paramétereket, érdemes megvizsgálni ennek az üzleti lehetőségnek a gazdasági feltételeit és körülményeit. A cikk megírásához segítséget nyújtott...

  11. Teljesítmények, kiépítendő védelmek, villanyszerelési munkálatok

    Cikkünkben azon műszaki paraméterekről fogunk beszélni, amelyek befolyásolják a töltőállomások üzemeltetését. Így szó esik majd teljesítményekről, a teljesítmények kiépítésének feltételeiről, a védelmekről és kapcsolókészülékekről, amelyek elengedhet...

  12. Elektromosautó-töltőállomás kategóriák és típusok

    Korábbi cikkeinkben próbáltuk körüljárni az elektromosautó-töltőállomások bizonyos paramétereit, eddig azonban még egyáltalán nem ejtettünk szót magukról a töltőállomásokról, azok típusairól és elérhetőségükről. Mivel fiatal iparágról beszélhetünk, e...

  13. Elektromos autók töltési módozatai - csatlakozás az elektromos hálózathoz

    Fontos szempont, hogy egy elektromos autót biztonságosan és megbízhatóan tudjunk csatlakoztatni az elektromos hálózathoz, és a töltés a teljes időtartam során elérhető maradjon. Erre valók az elektromosautó-töltőállomások....

  14. Az elektromos autók töltési technológiái

    Előző két cikkünkben beszéltünk törvényi feltételekről és érdekességekről a hazai e-mobilitással kapcsolatban. Az elkövetkező cikkekben már inkább villamos műszaki paraméterekről, követelményekről fogunk beszélni, hiszen az újság olvasóit ez érdekelh...

  15. Az elektromos autózás előnyei és hátrányai

    Előző cikkünkben megpróbáltuk feltérképezni a Magyarországon jelenleg érvényben lévő törvényeket, amelyek befolyásolhatják az e-mobilitást, azaz az elektromos autózást. Cikksorozatunk második részében olyan érdekességekkel foglalkozunk, amelyek szint...

  16. Elektromosautó-töltőállomások Magyarországon

    A nemzetközi trendeket figyelve, de idehaza Magyarországon is egyre elterjedtebb a tisztán elektromos meghajtású járművek használata. Természetesen a villamos szakma lélegzetvisszafojtva várja az újabb és újabb fejleményeket, hiszen az autók töltésér...