Barion Pixel

Villanyszerelők Lapja

Zöld oldal

Az elektromosautó-töltőállomások jövője és fejlődési irányai

2018/3. lapszám | Kozma László |  2308 |

Figylem! Ez a cikk 7 éve frissült utoljára. A benne szereplő információk mára aktualitásukat veszíthették, valamint a tartalom helyenként hiányos lehet (képek, táblázatok stb.).

Az elektromosautó-töltőállomások jövője és fejlődési irányai

Az elektromosautó-töltőállomás, mint üzlet és termék, rendkívül fiatal üzletág, gyakorlatilag néhány évre tekint vissza modernkori formájában. A 21. században (de már bőven a 20. század végén is) a különböző iparágak, így a villamosipar is, a szabványos megoldások elterjedését élte és éli, ami azt jelenti, hogy a gyártóknak a különböző termékek és megoldások gyártása során meg kell felelniük egy bizonyos minimum elvárási szintnek. Ez nem kerülte el a töltőállomásokat sem, korábbi cikkeinkben számos szabványt megemlítettünk már. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a töltőállomásokat nem lehet fejleszteni, változtatni vagy jobbá tenni – ezekről a lehetőségekről szól ez a cikk.

Jelenlegi állapot

Az elektromosautó-töltőállomások jelenlegi formájukban tulajdonképpen inkább nevezhetők „okos” mágneskapcsolóknak, mint töltőállomásnak, bár a termék megnevezése akár a gyártók oldaláról (EV charger – elektromosautó-töltő), akár a szabványos megnevezést nézzük (EV charging station – elektromosautó-töltőállomás), töltőre utal. Ez egész pontosan azt jelenti, hogy a váltakozó áramú töltőállomások jelen állapotukban egy elektronika által vezérelt kontaktort tartalmaznak a mérések mellett, amely mágneskapcsoló a feltételek teljesülése esetén behúz, máskor pedig elenged, így biztosítva a biztonságos töltést, ki- és bekapcsolást, kommunikációt a tápforrás és az autó között. Persze azért sosem ilyen egyszerű, de ha ezt állítjuk, nem vagyunk messze a valóságtól. Az autó akkumulátora számára szükséges DC egyenáramot az autóba épített fedélzeti töltésvezérlő alakítja át a váltakozó áramú tápforrásból (töltőállomás). Az egyenáramú töltőállomások kicsit összetettebb szerkezetek, mert azokban teljesítményelektronikai elemek, hűtés/fűtés, védelmek (kismegszakító, áram-védőkapcsoló) csatlakozókábelek, kontaktorok, mérés és kommunikációs elemek is megtalálhatók, lévén az egyenáramra történő átalakítás ezeknél a megoldásoknál a töltőben történik meg. De ez a „bonyolultság” leginkább a töltőáram átalakítása miatt van az állomásban, nem szolgál most még egyelőre más célokat.

A cikk még 12 184 karakternyi szöveget tartalmaz.

A teljes cikket bejelentkezés után olvashatja el,
ha ön előfizetőnk vagy megvásárolta a cikket vagy a lapszámot.

Ha van előfizetése, vagy már megvásárolta ezt a tartalmat, .

1 cikk 950 Ft

Elolvasná ezt a cikket, de nem előfizetőnk?

950 Ft-ért online bankkártyás fizetéssel, megvásárolhatja és azonnal elolvashatja. A megvásárolt cikkhez a későbbiekben is korlátozás nélkül hozzáférhet. Legyen előfizetőnk és minden tartalmunkat korlátozás nélkül elolvashatja!

Megveszem
ezt a cikket

1 lapszám 1950 Ft

Csak ezt a lapszámot vásárolná meg?

1950 Ft-ért online bankkártyás fizetéssel, azonnal megvásárolhatja a lapszámot, amelyben ez a cikk olvasható, ezzel hozzáférést kap a szám összes cikkéhez, amit pdf formátumban le is tölthet.

Megveszem
ezt a lapszámot

1 éves előfizetés 9950 Ft

Legyen ön is előfizetőnk!

A Villanyszerelők Lapja egy havi megjelenésű épületvillamossági szaklap, amely nyomtatott formában évente 10 alakommal jelenik meg. Válasszon papíralapú vagy digitális előfizetést! Előfizetőink korlátlanul hozzáférhetnek a korábbi számok tartalmához is.

Érdekel az
előfizetés

E-mobilitásElektromos autó