Villanyszerelők Lapja

Rovat: Elektromos autó

  1. E-mobilitás a klímavédelem szolgálatában

    A klímaváltozás okozta szélsőséges időjárási jelenségek egyre gyakoribbak. A globális éghajlatvédelmi célokat csak a fosszilis alapú villamosenergia-termelés radikális visszafogásával és az alacsony kibocsátású technológiák alkalmazásának nagyarányú ...

  2. Milyen áram-védőkapcsolót használjunk az elektromosautó-töltőállomásokban?

    Rendszeres olvasóink emlékezhetnek rá, hogy a Villanyszerelők Lapja hasábjain az elektromos autózás témakörében már többször értekeztünk az életvédelmi relé kérdéseiről. Sokakat megoszt a téma, pedig a szabványok egyértelműen fogalmaznak és foglalnak...

  3. Elektromosautó-töltő otthoni környezetben

    Egyre több és több alternatív meghajtású autó kerül forgalomba, a trendek meredek felfutásokat mutatnak és az előrejelzések is bizakodóak – jön a nagy autóipari fordulat és forradalom! Ez természetesen megnöveli a háttér-infrastruktúra megteremtéséne...

  4. Az elektromos autózás jövője és a jövő energiatermelői

    Senki sem ismeri a jövőt és nem tudja, hogy fognak alakulni a dolgok, de ettől függetlenül meg lehet próbálkozni becslésekkel és jóslatokkal. Sőt, néha szükséges a jövőről beszélni, mert ki kell deríteni, milyen nehézségek merülhetnek fel, és ezekre ...

  5. Tölthető-e az elektromos autó esős időben?

    Terjednek az elektromos autók, egyre több lesz belőlük az utakon, és egyre többen használják majd az autókat olyanok is, akik kevésbé értenek a technológiához, hétköznapi emberek, akik egész más módon közelítik meg és használják azokat. De még a vill...

  6. Elektromosautó-töltőállomások Magyarországon

    A nemzetközi trendeket figyelve, de idehaza Magyarországon is egyre elterjedtebb a tisztán elektromos meghajtású járművek használata. Természetesen a villamos szakma lélegzetvisszafojtva várja az újabb és újabb fejleményeket, hiszen az autók töltésér...

  7. Az elektromos autózás jelene és jövője

    Realista forgatókönyv szerint 2023-ra 52 000, többségében hibrid, kisebb részben tisztán hálózatról tölthető autó futhat Magyarországon, mely az akkori gépjárműpark 1,35 százaléka lehet. Ahhoz, hogy ez a számérték teljesüljön, számos problémát kel...

  8. Elektromos töltőoszlopok telepítése

    Bár manapság még több elektromos töltőpont található az országban, mint magántulajdonban lévő elektromos autó, ez a helyzet néhány éven belül jelentősen megváltozik, így talán nem utópisztikus az az elgondolás sem, hogy néhány év múlva a villanyszere...