Villanyszerelők Lapja

Címke: e-töltő

  1. E-autós legyen a talpán, aki átlátja az elektromos töltők hazai piacát

    Egyre több szolgáltató vezeti be a fizetős e-töltést. Van, ahol megkezdett töltésenként egységes az ár, van, ahol az áram mennyiségétől, van, ahol az eltelt időtől függ a tarifa, de akad, ahol e lehetőségeket tovább vegyítik....

  2. Drágul a villanyautózás

    Véget ért a tesztidőszak, augusztus 1-től tíz forintról kilowattóránként 99 forintra emelkedik a töltés tarifája az Elmű-Émász „villanykútjain”. A helyhatóságokkal és más partnerekkel közösen telepített töltők használata – egyelőre – ingyenes marad....

  3. Percenként fizettet az NKM az e-autók villámtöltéséért

    Részben fizetőssé teszi az állami tulajdonú NKM Nemzeti Közművek leánycége, az elektromos töltőállomásokat üzemeltető NKM Mobilitás Kft. a villanyautók töltését – adta hírül a Népszava. Az 50 kW-os egyenáramú villámtöltőkön és a 43 kW-os váltóáramú t...

  4. Milyen áram-védőkapcsolót használjunk az elektromosautó-töltőállomásokban?

    Rendszeres olvasóink emlékezhetnek rá, hogy a Villanyszerelők Lapja hasábjain az elektromos autózás témakörében már többször értekeztünk az életvédelmi relé kérdéseiről. Sokakat megoszt a téma, pedig a szabványok egyértelműen fogalmaznak és foglalnak...

  5. Fizetőssé válnak az ELMŰ-ÉMÁSZ elektromosautó-töltői

    A magyarországi áramszolgáltatók közül elsőként az ELMŰ-ÉMÁSZ vezet be kWh-alapú elszámolást és fizetést az e-autó-töltőin, amelynek tesztüzeme megkezdődött....

  6. Igazi kihívás az elektromos autózás még nyugaton is

    Kalandos autózás a Párizs és Mannheim közötti 500 kilométeres távon, ami az oda-vissza 10 órás út helyett négy napig tartott – mindez egy Teslával....

  7. Négyszeresére nő az elektromos töltők száma Bécsben

    Bécsben 2018 végére 250-re emelkedett az elektromos autók nyilvános töltőállomásainak száma, ezeket az év folyamán több mint 30 ezer alkalommal vették igénybe - jelentette be a Wien Energie áramszolgáltató vállalat. A város 2020-ra ezerre kívánja bőv...

  8. Legyen Ön is az elektromosautó-töltők szerelője!

    Ingyenes képzés villanyszerelők számára az elektromosautó-töltőállomások megfelelő beszereléséről és beüzemeléséről novemberben négy helyszínen: Nyíregyházán, Szegeden, Sopronban és Pécsen....

  9. Miért jó hír, hogy fizetőssé válik az elektromos autók töltése?

    Gyakran tapasztalni, hogy evidens módon kezelik az elektromos autók ingyenes töltésének tényét a gépjárműtulajdonosok és valamiféle sarcként tekintenek a fizetős töltés bevezetésére, pedig a dolog pont fordítva van: örülnünk kell a fizetős kutak megj...

  10. OCPP kommunikációs protokoll 2.0

    Múlt havi cikkünkben alaposan körüljártuk az OCPP kommunikációs protokollt, amely az elektromosautó-töltőállomások és az azokat kiszolgáló back-end számítógépes szoftverrendszer közötti nyelvet írja le. Akkor a leginkább elterjedt és a legtöbb gyártó...

  11. OCPP kommunikációs protokoll

    Az elektromosautó-töltőállomásokkal kapcsolatban sok helyen hivatkoznak a bűvös OCPP-re, de vajon tudjuk-e, hogy mi az? Cikkünkben erre próbálunk meg választ adni....

  12. Szükség van-e B típusú áram-védőkapcsolóra az elektromosautó-töltőállomásokban?

    Nevezhetjük provokatív témafelvetésnek is a címben olvasható kérdést, de az biztos, hogy sarkalatos témakör. Mivel ezeket a készülékeket installációtechnikailag be kell építeni az áramkörökbe, ezért nem kerülhetjük el a dilemmát. Az viszont már kérdé...

  13. Lassan vége az elektromos autók ingyen töltésének

    A nyáron hatályba lépett az elektromosgépjármű-töltési szolgáltatás egyes kérdéseiről szóló rendelet, amellyel szabaddá vált az út az elektromosautó-töltőállomások üzemeltetői előtt, hogy díjakat szedjenek a töltőállomásról vételezett energiamennyisé...

  14. Másodpercek alatt töltődnek a svájci e-buszok

    A buszmegállóban kialakított 600 kilowattos töltő 15 másodpercig tölti a jármű fedélzeti akkumulátorait, így a végállomáson már csak 4-5 percre van szükség ahhoz, hogy az akkumulátorokat teljes kapacitásukig feltöltsék....

  15. Elektromosautó-töltőállomások Magyarországon

    Elektromosautó-töltőállomás cikksorozatunk befejező részéhez érve érdemes összefoglalni az eddig leírtak alapján, hogy milyen jótanácsokat érdemes megfogadni annak, aki elektromos autózásra adja fejét vagy ebben a rendkívüli gyorsasággal fejlődő ipar...

  16. Teljesítmények, kiépítendő védelmek, villanyszerelési munkálatok

    Cikkünkben azon műszaki paraméterekről fogunk beszélni, amelyek befolyásolják a töltőállomások üzemeltetését. Így szó esik majd teljesítményekről, a teljesítmények kiépítésének feltételeiről, a védelmekről és kapcsolókészülékekről, amelyek elengedhet...

  17. Elektromosautó-töltőállomás kategóriák és típusok

    Korábbi cikkeinkben próbáltuk körüljárni az elektromosautó-töltőállomások bizonyos paramétereit, eddig azonban még egyáltalán nem ejtettünk szót magukról a töltőállomásokról, azok típusairól és elérhetőségükről. Mivel fiatal iparágról beszélhetünk, e...

  18. Elektromos autók töltési módozatai - csatlakozás az elektromos hálózathoz

    Fontos szempont, hogy egy elektromos autót biztonságosan és megbízhatóan tudjunk csatlakoztatni az elektromos hálózathoz, és a töltés a teljes időtartam során elérhető maradjon. Erre valók az elektromosautó-töltőállomások....

  19. Az elektromos autók töltési technológiái

    Előző két cikkünkben beszéltünk törvényi feltételekről és érdekességekről a hazai e-mobilitással kapcsolatban. Az elkövetkező cikkekben már inkább villamos műszaki paraméterekről, követelményekről fogunk beszélni, hiszen az újság olvasóit ez érdekelh...

  20. Az elektromos autózás jelene és jövője

    Realista forgatókönyv szerint 2023-ra 52 000, többségében hibrid, kisebb részben tisztán hálózatról tölthető autó futhat Magyarországon, mely az akkori gépjárműpark 1,35 százaléka lehet. Ahhoz, hogy ez a számérték teljesüljön, számos problémát kel...