Barion Pixel

Villanyszerelők Lapja

Címke: E-töltő

  1. Már tizenhat nyilvános e-töltő érhető el a MOM Parkban

    Áprilistól 16 új töltőponttal várják az elektromos autók tulajdonosait a MOM Park bevásárlóközpont parkolójában. A központ a korábbi töltőik cseréjével és a további új töltőkkel a megnövekedett ügyféligényekre reagált, hiszen az országos trendet köve...

  2. Az elektromos autózás áttöréséhez gyorsítani kell a töltőinfrastruktúra kiépítését

    Az Európai Unió luxemburgi székhelyű számvevőszékének új jelentése szerint az unió messze van attól a céljától, hogy 2025-ig egymillió töltőpontot alakítson ki, és nem rendelkezik az elektromobilitásra vonatkozó átfogó stratégiai ütemtervvel sem....

  3. Ki végezhet e-töltő telepítést?

    Korábban már számos nézőpontból írtunk az elektromosautó-töltőállomásokról, azonban a címében felvetett kérdést konkrétan még nem tárgyaltuk meg: ki telepíthet e-töltőt Magyarországon és milyen feltételeknek kell megfelelnie a szakembernek?...

  4. Novembertől fizetőssé válnak az E.ON e-töltői

    Bevezető áron használhatják a villanyautósok az E.ON november 24-től fizetőssé váló elektromos töltőit. Emellett a piacon egyedülálló megoldást is ajánl a vállalat az ügyfeleknek, akik nem csak alkalmanként, hanem kényelmesen havi elszámolással is fi...

  5. Az M7-est átfúrva telepítik a legújabb e-töltőket

    A MOL legújabb elektromos töltőit a múlt héten elkezdte telepíteni a balatonlellei töltőállomásain, az M7-es autópálya mentén, nem is akárhogy, az autópálya átfúrásával. A NEXT-E projekt részeként a vállalat 141 elektromos töltőt telepít a régióban....

  6. Elektromosautó-töltőállomások kiválasztási szempontjai

    Az áprilisi áttekintő táblázatunkban az elektromosautó-töltők területén végeztünk összehasonlítást, bemutatva a hazai piac kínálatát. A különböző gyártók számos készüléket és típust gyártanak, ráadásul mivel egy fiatal üzleti lehetőségről (alig 5-6 é...

  7. Elektromosautó-töltőállomások

    A feltüntetett adatok a gyártók, illetve forgalmazók által kitöltött adatlapon alapulnak. Valódiságukért az adatközlő viseli a felelősséget....

  8. Elektromosautó-töltőállomás telepítése, üzemeltetése és fenntartása

    Az elektromosautó-töltőállomás telepítése bonyolult művelet, nagy beruházásigényű tevékenység, és sok odafigyelést igényel, azonban messze könnyebben és gyorsabban üzembe helyezhető, mint egy belső égésű járműveket kiszolgáló állomás....

  9. E-autós legyen a talpán, aki átlátja az elektromos töltők hazai piacát

    Egyre több szolgáltató vezeti be a fizetős e-töltést. Van, ahol megkezdett töltésenként egységes az ár, van, ahol az áram mennyiségétől, van, ahol az eltelt időtől függ a tarifa, de akad, ahol e lehetőségeket tovább vegyítik....

  10. Drágul a villanyautózás

    Véget ért a tesztidőszak, augusztus 1-től tíz forintról kilowattóránként 99 forintra emelkedik a töltés tarifája az Elmű-Émász „villanykútjain”. A helyhatóságokkal és más partnerekkel közösen telepített töltők használata – egyelőre – ingyenes marad....

  11. Percenként fizettet az NKM az e-autók villámtöltéséért

    Részben fizetőssé teszi az állami tulajdonú NKM Nemzeti Közművek leánycége, az elektromos töltőállomásokat üzemeltető NKM Mobilitás Kft. a villanyautók töltését – adta hírül a Népszava. Az 50 kW-os egyenáramú villámtöltőkön és a 43 kW-os váltóáramú t...

  12. Milyen áram-védőkapcsolót használjunk az elektromosautó-töltőállomásokban?

    Rendszeres olvasóink emlékezhetnek rá, hogy a Villanyszerelők Lapja hasábjain az elektromos autózás témakörében már többször értekeztünk az életvédelmi relé kérdéseiről. Sokakat megoszt a téma, pedig a szabványok egyértelműen fogalmaznak és foglalnak...

  13. Fizetőssé válnak az ELMŰ-ÉMÁSZ elektromosautó-töltői

    A magyarországi áramszolgáltatók közül elsőként az ELMŰ-ÉMÁSZ vezet be kWh-alapú elszámolást és fizetést az e-autó-töltőin, amelynek tesztüzeme megkezdődött....

  14. Igazi kihívás az elektromos autózás még nyugaton is

    Kalandos autózás a Párizs és Mannheim közötti 500 kilométeres távon, ami az oda-vissza 10 órás út helyett négy napig tartott – mindez egy Teslával....

  15. Négyszeresére nő az elektromos töltők száma Bécsben

    Bécsben 2018 végére 250-re emelkedett az elektromos autók nyilvános töltőállomásainak száma, ezeket az év folyamán több mint 30 ezer alkalommal vették igénybe - jelentette be a Wien Energie áramszolgáltató vállalat. A város 2020-ra ezerre kívánja bőv...

  16. Legyen Ön is az elektromosautó-töltők szerelője!

    Ingyenes képzés villanyszerelők számára az elektromosautó-töltőállomások megfelelő beszereléséről és beüzemeléséről novemberben négy helyszínen: Nyíregyházán, Szegeden, Sopronban és Pécsen....

  17. Miért jó hír, hogy fizetőssé válik az elektromos autók töltése?

    Gyakran tapasztalni, hogy evidens módon kezelik az elektromos autók ingyenes töltésének tényét a gépjárműtulajdonosok és valamiféle sarcként tekintenek a fizetős töltés bevezetésére, pedig a dolog pont fordítva van: örülnünk kell a fizetős kutak megj...

  18. OCPP kommunikációs protokoll 2.0

    Múlt havi cikkünkben alaposan körüljártuk az OCPP kommunikációs protokollt, amely az elektromosautó-töltőállomások és az azokat kiszolgáló back-end számítógépes szoftverrendszer közötti nyelvet írja le. Akkor a leginkább elterjedt és a legtöbb gyártó...

  19. OCPP kommunikációs protokoll

    Az elektromosautó-töltőállomásokkal kapcsolatban sok helyen hivatkoznak a bűvös OCPP-re, de vajon tudjuk-e, hogy mi az? Cikkünkben erre próbálunk meg választ adni....

  20. Szükség van-e B típusú áram-védőkapcsolóra az elektromosautó-töltőállomásokban?

    Nevezhetjük provokatív témafelvetésnek is a címben olvasható kérdést, de az biztos, hogy sarkalatos témakör. Mivel ezeket a készülékeket installációtechnikailag be kell építeni az áramkörökbe, ezért nem kerülhetjük el a dilemmát. Az viszont már kérdé...