Címke: Elektromos autó
„Elektromos autó” címkével jelölt tartalmak
A megújuló energiaforrások és az elektrifikáció várható terjedése
Az előző lapszámban olvasható cikkben azzal foglalkoztunk, hogy a Magyarországon is releváns megújuló termelők (napelem, szárazföldi szélturbinák, vízerőművek) napjainkban mennyire elterjedtek szerte a világban. Ez a cikk azt a kérdést járja körbe, h...
Megjelent az elektromos autók töltőinek szabványa
A Magyar Szabványügyi Testület közzétette az MSZ EN IEC 61851-25:2021 Villamos jármű vezetékes töltőrendszere. 25. rész: Egyenáramú, villamos járművet (EV) tápláló berendezés, villamos elválasztáson alapuló védelemmel (IEC 61851-25:2020) szabvány mag...
Kína autóipara: honnan jön, és hova tart?
Négy évtized elég volt ahhoz, hogy a semmiből a világ első számú autóipari nagyhatalmává emelkedjen Kína. Számaik kétségtelenül impozánsak, ám nem feltétlenül tükrözik, hogy mire is számíthatunk még a kínai autógyártóktól....
Hány elektromosautó-töltő van Magyarországon?
A hazai elektromosautó-töltők interaktív térkép formájában is elérhetők. Eszerint 2023 végén országosan 2507 darab engedélyköteles tevékenység keretében üzemeltetett töltőberendezést van nyilvántartva a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivata...
Támogatási lehetőség nyílik elektromosautó-töltő létesítésére
Országszerte több mint száz, fővároson kívüli helyszínen létesülhet új nyilvános e-töltőállomás egy tervezetten augusztusban megnyíló, 28 milliárd forintos támogatási lehetőség jóvoltából. A társadalmi egyeztetésre induló program a napelemmel és ener...
Madárgyilkos szélkerekek, világmegváltó villanyautók, avagy a klímaátmenet mítoszai
Az energiaátmenet az emberiség egyik legnehezebb és legfontosabb feladata, és egyetlen döntéshozó sem engedheti meg magának, hogy ne gondolkozzon stratégiai szinten a témáról. Ugyanakkor fontos az is, hogy túllássanak a kérdésben gyakran hallható köz...
Magyar nyelvű szabványok jelentek meg az elektromos autók töltőrendszereiről
Az elektromos meghajtású közúti járművek számának ugrásszerű növekedésével a töltőpontok iránt is fokozódó igény mutatkozik napjainkban. A megfelelő sűrűséggel elhelyezkedő vezetékes töltőrendszerek kialakítása kulcsfontosságú, melyeknek számos követ...
Új utazás
Nem kötelező elektromos furgont vásárolni. Viszont rendkívül kifizetődő lehet. Nem azért, mert egy e-szállítót olcsóbb szervizelni vagy „tankolni” a hagyományos motorral szereltnél, hiszen ezeket a költségeket be lehet építeni az árakba, hanem mert a...
Hány nyilvános elektromosautó-töltő van jelenleg országszerte?
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal nyilvántartása szerint 2022 decemberében, az előző évhez képest, 14,2%-kal több engedélyköteles elektromos töltőberendezés állt a felhasználók rendelkezésére....
Milyen elektromosautó-töltőt válasszak?
Az elektromos járművek terjedésével egyre nagyobb az igény a töltőpontokra. Cikkünkben áttekintjük, hogy melyek a kereskedelmi forgalomban kapható – tehát elsősorban a magáncélú felhasználásra szánt – töltők fontosabb műszaki jellemzői, és hogy a fel...
Elektromosautó-töltőállomások
Táblázatunkban az ABB, az ANAHEIM, a Circontrol, az Elektro Profi, a Fronius, a Gewiss, a Green’up, a Hager, a MENNEKES, az OBO Bettermann, a Schrack, a SolarEdge és a Weidmüller termékeit hasonlítjuk össze a forgalmazóktól kapott adatok alapján....
Green’UP autótöltő DC védelemmel
2022-ben még nagyobb hangsúlyt helyezünk az autótöltők piacára, ennek érdekében kínálatunk továbbfejlesztésre került. Megjelentek a 6 mA-es DC védelmek a termékekben, ezáltal elegendő az A típusú áram-védőkapcsolók alkalmazása az áramkörökben, az edd...
Szükséges az érintésvédelmi felülvizsgálat az elektromos autók műszaki vizsgája során?
A műszaki vizsgaállomások között évek nincs egyetértés abban a kérdésben, hogy a külső forrásból tölthető (tehát tisztán elektromos és plugin hibrid) autók vizsgáztatása során szükség van-e érintésvédelmi felülvizsgálatra vagy sem. Ennek a kérdésnek ...
Az e-mobilitás hálózati hatásai 4.
Az olaj árának emelkedésével egyre fontosabbá válik, hogy a belsőégésű motorral hajtott járművek helyett új, alternatív közlekedési lehetőség kerüljön bevezetésre, melynek komfortszintje hasonló a hagyományos módszerhez. Továbbá az üvegházhatású gázo...
Az e-mobilitás hálózati hatásai 3.
Az e-mobilitással foglalkozó cikksorozat első részében bemutatásra került, hogy Magyarország területén 2030-ig mennyi elektromos gépjármű és töltőberendezés várható a hálózati engedélyesek prognózisai szerint. Meg lettek határozva külön vizsgálandó k...
Az e-mobilitás hálózati hatásai 2.
Az előző cikkben bemutatásra került, hogy Magyarország területén 2030-ig mennyi elektromos gépjármű és töltőberendezés várható a hálózati engedélyesek prognózisai szerint. Meg lettek határozva külön vizsgálandó kategóriák a gépjárművekre és a töltőkr...
Elektromos autók biztosításai
Tavaly nem egészen egy év alatt több mint másfélszeresére emelkedett a közúti forgalomban lévő tisztán elektromos gépkocsik száma. Bár számtalan anyagi és egyéb érv szól az elektromos autók vásárlása mellett, a vásárlás mérlegelésekor nem szabad megf...
Az e-mobilitás hálózati hatásai 1.
Az autógyártók sorra jelentik be, hogy a következő 1-2 évtizedben teljesen átállnak az elektromos hajtású autók gyártására. Sokan közülük már le is állították a belsőégésű motorok fejlesztését. Egyre gyakrabban és egyre több helyen fordulnak elő olya...
Elektromosautó-töltőállomások a TRACON-tól
Tudta-e, hogy 2021 végére már több, mint 40 ezer elektromos gépjármű közlekedett a magyar utakon és ez a szám a járműgyártást világszerte akadályozó alapanyaghiány ellenére is töretlenül növekszik....
Behajtott a szerkesztőségbe egy Mercedes eVito
Szerkesztőségünk lehetőséget kapott rá, hogy néhány napig tesztelje a Mercedes villanyfurgonját, az eVitot. Természetesen a feladathoz nem a hagyományos módon álltunk hozzá… a többi a cikkben található videóból kiderül....