Villanyszerelők Lapja

Címke: Elektromos autó

  1. A villanyautók is többet fogyasztanak a szabványosnál!

    Kifejezetten arra voltak kíváncsiak, hogy mekkora hatótávolsággal rendelkeznek a villanyautók, és hogy ténylegesen mennyi energiát igényelnek. Utóbbiba beleszámít a töltési veszteség is, azaz a névleges kapacitásánál több energiát kell beletáplálni a...

  2. Lezárult az elektromos autók vásárlásának támogatása, de itt folytatás!

    2018. augusztus 31-én lezárult a népszerű, elektromos autó vásárlást támogató pályázati lehetőség, azonban októberben máris folytatódik - megújult formában....

  3. Miért jó hír, hogy fizetőssé válik az elektromos autók töltése?

    Gyakran tapasztalni, hogy evidens módon kezelik az elektromos autók ingyenes töltésének tényét a gépjárműtulajdonosok és valamiféle sarcként tekintenek a fizetős töltés bevezetésére, pedig a dolog pont fordítva van: örülnünk kell a fizetős kutak megj...

  4. Okoslámpaoszlopokat adtak át Budapesten

    A kísérleti projektben öt, különböző funkciókkal rendelkező közvilágítási oszlopot telepítettek és kapcsoltak össze. Az első, csoportba kapcsolt közvilágítási okososzlopokat mutatták be Budapesten, a IX. kerületi Lechner Ödön fasorban kedden....

  5. CHAdeMO: már 400 kW-tal is tud tölteni

    Hihetetlen, hogy milyen ütemben fejlődik és változik az elektromosautó-piac és -technológia. Az ember csak kapkodja a fejét, és azt látja, hogy az alig néhány évre visszatekintő új piac már ott tart, hogy számos autógyártó forgalmaz rendkívüli növekv...

  6. Saját piacuk lett a használt akkumulátoroknak

    Az elektromos autók ellen érvelők gyakran hangoztatják, hogy a kiszuperált akkumulátorok biztonságos kezelése és elhelyezése óriási gond, amely megkérdőjelezi az autók környezetkímélő voltát, azonban megoldódni látszik a probléma......

  7. OCPP kommunikációs protokoll 2.0

    Múlt havi cikkünkben alaposan körüljártuk az OCPP kommunikációs protokollt, amely az elektromosautó-töltőállomások és az azokat kiszolgáló back-end számítógépes szoftverrendszer közötti nyelvet írja le. Akkor a leginkább elterjedt és a legtöbb gyártó...

  8. Elektromos teherautó és kamion a Daimlertől

    A Freightliner eM2-es teherautót és az eCascadia nyergesvontatót az észak-amerikai piac igényeire szabták....

  9. Itt az elektromos robogó!

    A blinkee.city 50 robogóval induló, állomások nélküli járműmegosztó rendszere egyszerre teszi tisztábbá, gyorsabbá, csendesebbé és költséghatékonyabbá a városi közlekedést, illetve 100%-ban környezetkímélő megoldást kínál a dugókra és parkolási probl...

  10. Világviszonylatban tavaly a másfélszeresére nőtt az elektromos autók száma

    2017-ben több mint egymillió elektromos autót értékesítettek a világon, és ezek több mint felét Kínában. Világszerte hárommillió elektromos autó volt az utakon tavaly, ami 50%-os növekedés az előző évihez képest.....

  11. Csak az akksi 4,5 tonnás a világ legnagyobb elektromos autójában!

    Ekkora dömpert nem mindennap látni, ezt bátran kijelenthetjük. A valódi monstrum 58 tonnát nyom, és ebből csak maga az akkumulátor 4,5 tonnás....

  12. OCPP kommunikációs protokoll

    Az elektromosautó-töltőállomásokkal kapcsolatban sok helyen hivatkoznak a bűvös OCPP-re, de vajon tudjuk-e, hogy mi az? Cikkünkben erre próbálunk meg választ adni....

  13. A jövő energiatermelői: az elektromos autók

    Manapság megközelítőleg 4 milliárd ember él városokban, és az ENSZ becslései szerint 2050-re további 2,5 milliárddal emelkedik majd a nagyobb településeken élők száma - 66 százalékra növelve ezzel a városlakók arányát. Ebbe a fejlődésbe csatlakoznak ...

  14. Az elektromosautó-töltőállomások jövője és fejlődési irányai

    Az elektromosautó-töltőállomás, mint üzlet és termék, rendkívül fiatal üzletág, gyakorlatilag néhány évre tekint vissza modernkori formájában. A 21. században (de már bőven a 20. század végén is) a különböző iparágak, így a villamosipar is, a szabván...

  15. Új szakma születik: e-autótöltő-szerelő

    Ingyenes képzések indulnak villanyszerelő szakemberek számára az elektromosautó-töltőállomások megfelelő beszereléséről és beüzemeléséről....

  16. Szükség van-e B típusú áram-védőkapcsolóra az elektromosautó-töltőállomásokban?

    Nevezhetjük provokatív témafelvetésnek is a címben olvasható kérdést, de az biztos, hogy sarkalatos témakör. Mivel ezeket a készülékeket installációtechnikailag be kell építeni az áramkörökbe, ezért nem kerülhetjük el a dilemmát. Az viszont már kérdé...

  17. Kommunikáció az elektromos autó és a DC töltőállomás között

    Az előző havi cikkünkből kiderült, hogy mi történik az AC töltőállomás és elektromos autó között töltés előtt. Hasonlóan érdekes téma, hogy vajon hasonló folyamatok zajlanak-e le egy DC villámtöltő és ugyanazon elektromos autó között, vagy vannak kül...

  18. Kommunikáció az elektromos autó és az AC töltőállomás között

    Korábbi cikkeinkben áttekintettük az elektromosautó-töltőállomások helyzetét a világban és Magyarországon, illetve több alkalommal beszéltünk műszaki tulajdonságokról. Az ezután következő írásokban részletesen megvizsgálunk egy-egy műszaki témát akár...

  19. Lassan vége az elektromos autók ingyen töltésének

    A nyáron hatályba lépett az elektromosgépjármű-töltési szolgáltatás egyes kérdéseiről szóló rendelet, amellyel szabaddá vált az út az elektromosautó-töltőállomások üzemeltetői előtt, hogy díjakat szedjenek a töltőállomásról vételezett energiamennyisé...

  20. Az európaiak hisznek abban, hogy áttörés lesz az elektromos autózásban

    Az európai emberek közel fele úgy véli, tíz éven belül több lesz az elektromos autó, mint a robbanómotoros jármű....