Az e-mobilitás hálózati hatásai 4.
2022/6. lapszám | Slezsák István | 991 |

Az olaj árának emelkedésével egyre fontosabbá válik, hogy a belsőégésű motorral hajtott járművek helyett új, alternatív közlekedési lehetőség kerüljön bevezetésre, melynek komfortszintje hasonló a hagyományos módszerhez. Továbbá az üvegházhatású gázok egy része a belsőégésű motorral hajtott gépjárművek üzemeltetése során kerül a légkörbe, így környezetvédelmi szempontból is égető szükség van olyan járművek elterjedésére, melyek kevesebb, vagy akár nulla károsanyagot bocsájtanak ki.
A legtöbb autógyártó 2022-ben már rendelkezik tisztán elektromos vagy konnektoros hibrid modellel, azonban az elektromos autózás villamosenergia-rendszereken jelentkező hatásait még csak becsülni tudjuk. Ezeket a hatásokat összesítették a korábbi számokban megjelent cikkek is. A mostani rész az e-mobilitásban rejlő jövőbeli lehetőségek közül mutat be néhányat. Ezek három külföldi tanulmányban jelentek meg, így a hálózati jellemzők, árak és a szabályozás is eltérhet a hazai viszonyoktól.
A cikk még 12 990 karakternyi szöveget tartalmaz.
A teljes cikket bejelentkezés után olvashatja el,
ha ön előfizetőnk vagy megvásárolta a cikket vagy a lapszámot.
Ha van előfizetése, vagy már megvásárolta ezt a tartalmat, itt tud bejelentkezni.
Elolvasná ezt a cikket, de nem előfizetőnk?
950 Ft-ért online bankkártyás fizetéssel, megvásárolhatja és azonnal elolvashatja. A megvásárolt cikkhez a későbbiekben is korlátozás nélkül hozzáférhet. Legyen előfizetőnk és minden tartalmunkat korlátozás nélkül elolvashatja!
Csak ezt a lapszámot vásárolná meg?
1950 Ft-ért online bankkártyás fizetéssel, azonnal megvásárolhatja a lapszámot, amelyben ez a cikk olvasható, ezzel hozzáférést kap a szám összes cikkéhez, amit pdf formátumban le is tölthet.
Legyen ön is előfizetőnk!
A Villanyszerelők Lapja egy havi megjelenésű épületvillamossági szaklap, amely nyomtatott formában évente 10 alakommal jelenik meg. Válasszon papíralapú vagy digitális előfizetést! Előfizetőink korlátlanul hozzáférhetnek a korábbi számok tartalmához is.
Források
- 1] Hinkle C., Millner A., Ross W.(2011):Bi-directional Power Architectures for Electric Vehicles In 978-1-4577-1591-4/11/$26.00 ©2011 IEEE
- 2] Pang C., Dutta G., Kim S., Kezunovic M., Damjanovic I. (2010): PHEVs as Dinamically Configurable Dispersed Energy Storage for V2B Uses in Smart Grid In 7th Mediterranean Conference and Exhibition on Power Generation, Transmission, Distribution and Energy Conversion 7-10 November 2010, Agia Napa, Cyprus (Paper No. MED10/174)
- 3] Saberbari E., Saboori H., Saboori S. (2014): Utilizing PHEVs for Peak-Shaving, Loss Reduction and Voltage Profile Improvement via V2B Mode In 978-1-4799-5636-4114/$31.00 ©2014 IEEE