Címke: E-mobilitás
„E-mobilitás” címkével jelölt tartalmak
Az elektrifikáció jelenlegi helyzete és előrejelzései
A villamosenergia-iparág az utóbbi 5-10 évben jelentős változáson megy keresztül. Ennek egyik oka, hogy egyre több olyan berendezés jelenik meg a fogyasztóknál, melyek korábban nem villamos energiát használtak föl, hanem valamilyen más, jellemzően fo...
Az akkumulátorok újrahasznosítása
Magyarországon stratégiai ágazattá vált az akkumulátorgyártás. 2030-ig 10 ezer milliárd forintos nagyságrendben fektetnek be Magyarországon külföldi akkumulátor- és elektromosautó-gyártók. 2017 óta közel negyven akkumulátorgyártáshoz kapcsolódó beruh...
Megvalósult egy e-teherautó megawattos töltése
Az első nyilvános töltési bemutatón több mint 700 kilowattal és 1000 A-rel töltötték az elektromos tehergépjárművet. A megawattos töltés premierje a haszongépjármű-ágazatban a mobilitási átállás egyik fontos elemét jelenti és jelentős mérföldkőnek te...
OBO Ion Wallbox
Az elektromobilitás mindennapi életünk számos területén fejlődik és forradalmasítja az elektrotechnikai infrastruktúrát is. Megbízható partnerként az új fejlesztésű Ion Wallbox-szal az OBO remek megoldást kínál magánlakásokban, társasházakban vagy ke...
Hány nyilvános elektromosautó-töltő van jelenleg országszerte?
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal nyilvántartása szerint 2022 decemberében, az előző évhez képest, 14,2%-kal több engedélyköteles elektromos töltőberendezés állt a felhasználók rendelkezésére....
Milyen elektromosautó-töltőt válasszak?
Az elektromos járművek terjedésével egyre nagyobb az igény a töltőpontokra. Cikkünkben áttekintjük, hogy melyek a kereskedelmi forgalomban kapható – tehát elsősorban a magáncélú felhasználásra szánt – töltők fontosabb műszaki jellemzői, és hogy a fel...
Szükséges az érintésvédelmi felülvizsgálat az elektromos autók műszaki vizsgája során?
A műszaki vizsgaállomások között évek nincs egyetértés abban a kérdésben, hogy a külső forrásból tölthető (tehát tisztán elektromos és plugin hibrid) autók vizsgáztatása során szükség van-e érintésvédelmi felülvizsgálatra vagy sem. Ennek a kérdésnek ...
Az e-mobilitás hálózati hatásai 5.
Az e-mobilitásról szóló cikksorozatunk korábbi részeiben ismertetésre kerültek a hazai előrejelzések, majd a várható rendszerszintű és lokális kihívások, legutóbb pedig az elektromos autók hálózati szűk keresztmetszetek kezelésére való felhasználási ...
Az e-mobilitás hálózati hatásai 4.
Az olaj árának emelkedésével egyre fontosabbá válik, hogy a belsőégésű motorral hajtott járművek helyett új, alternatív közlekedési lehetőség kerüljön bevezetésre, melynek komfortszintje hasonló a hagyományos módszerhez. Továbbá az üvegházhatású gázo...
Az e-mobilitás hálózati hatásai 3.
Az e-mobilitással foglalkozó cikksorozat első részében bemutatásra került, hogy Magyarország területén 2030-ig mennyi elektromos gépjármű és töltőberendezés várható a hálózati engedélyesek prognózisai szerint. Meg lettek határozva külön vizsgálandó k...
Az e-mobilitás hálózati hatásai 2.
Az előző cikkben bemutatásra került, hogy Magyarország területén 2030-ig mennyi elektromos gépjármű és töltőberendezés várható a hálózati engedélyesek prognózisai szerint. Meg lettek határozva külön vizsgálandó kategóriák a gépjárművekre és a töltőkr...
Elektromos autók biztosításai
Tavaly nem egészen egy év alatt több mint másfélszeresére emelkedett a közúti forgalomban lévő tisztán elektromos gépkocsik száma. Bár számtalan anyagi és egyéb érv szól az elektromos autók vásárlása mellett, a vásárlás mérlegelésekor nem szabad megf...
Az e-mobilitás hálózati hatásai 1.
Az autógyártók sorra jelentik be, hogy a következő 1-2 évtizedben teljesen átállnak az elektromos hajtású autók gyártására. Sokan közülük már le is állították a belsőégésű motorok fejlesztését. Egyre gyakrabban és egyre több helyen fordulnak elő olya...
Elektromosautó-töltőállomások a TRACON-tól
Tudta-e, hogy 2021 végére már több, mint 40 ezer elektromos gépjármű közlekedett a magyar utakon és ez a szám a járműgyártást világszerte akadályozó alapanyaghiány ellenére is töretlenül növekszik....
Behajtott a szerkesztőségbe egy Mercedes eVito
Szerkesztőségünk lehetőséget kapott rá, hogy néhány napig tesztelje a Mercedes villanyfurgonját, az eVitot. Természetesen a feladathoz nem a hagyományos módon álltunk hozzá… a többi a cikkben található videóból kiderül....
Térkép készült a hazai elektromos töltőállomásokról
Megjelent a MEKH legfrissebb negyedéves statisztikai jelentése a hazai e-mobilitásról. A hivatal adatai szerint 45 százalékkal nőtt a nyilvánosan elérhető elektromos töltőberendezések száma a második negyedév végére az előző év azonos időszakához kép...
Egy év alatt 60%-kal nőtt az e-töltők száma
Hazánkban nyilvános elektromos töltőberendezést csak engedély birtokában lehet üzemeltetni. A nyilvántartásból és az engedélyesek adatszolgáltatásából kiderül, hogy 2021 első negyedévének végén 1471 darab nyilvános, engedélyköteles tevékenység kereté...
Tovább nőhet az elektromos autók ára
Tovább drágulhatnak az elektromos autók a Coface hitelbiztosító elemzése szerint, mert a járművekhez és azok akkumulátoraihoz használt fémek iránti kereslet felfelé húzza az árakat....
Ki telepíthet elektromosautó-töltőállomást?
A Villanyszerelők Lapja hasábjain már sok nézőpontból írtunk az elektromosautó-töltőállomásokról és a töltőállomásokat érintő számtalan területről. A cikk címében felvetett kérdésről érintőlegesen már esett szó, azonban ennyire konkrétan még soha nem...
Minden pályázat nyert: 2000 elektromos jármű kerül az utakra
A Klíma- és Természetvédelmi Akcióterv részeként meghirdetett, 5 milliárd forintos keretösszegű elektromosjármű-vásárlást támogató pályázata sikerrel zárult, azonban mintegy 882 millió forinttal megemelik a pályázati keretösszeget, így a kiírási felt...