Barion Pixel

Villanyszerelők Lapja

Behajtott a szerkesztőségbe egy Mercedes eVito

2021. augusztus 23. | támogatott cikk |  2411 |

Behajtott a szerkesztőségbe egy Mercedes eVito

Szerkesztőségünk lehetőséget kapott rá, hogy néhány napig tesztelje a Mercedes villanyfurgonját, az eVitot. Természetesen a feladathoz nem a hagyományos módon álltunk hozzá… a többi a cikkben található videóból kiderül.

Az eVito zárt áruszállító éppen olyan funkcionális, biztonságos és kényelmes, mint ahogy azt egy Mercedes-Benz Vitótól megszokhattuk. A rendkívül hatékony elektromotor teljesítménye max. 85 kW (116 LE) – eVito zárt áruszállító, haszongépjárműként forgalomba helyezve (N1). Áramfogyasztás kombinált tesztciklusban 26,7 kWh/100 km, CO2-kibocsátás 0 g/km –, forgatónyomaték: max. 295 Nm.

Max. 150 km, hatótávolságával az eVito zárt áruszállító mindenekelőtt a városi közlekedésre alkalmas. Felhasználható akkumulátorkapacitása 35 kWh, max. 7,4 kW töltőteljesítménynél kb. 6 óra alatt tölthető fel 0-ról 100 %-ra. Raktérfogata max. 6,6 m³, így semmilyen korlátozással nem kell számolnia az elektromos hajtás miatt.

Az intelligens működési stratégia gondoskodik a lehető leggazdaságosabb energiafelhasználásról: a három menetprogrammal és a négy energia-visszanyerési fokozattal optimalizálhatja az áramfogyasztást és ezzel a hatótávolságot is. A három menetprogramot − „E+“, „E“ és „C“ − a menetprogram-kapcsolóval, a négy energia-visszanyerési fokozatot − „D–“, „D“, „D+“ és „D++“ − pedig a kormány-kapcsolófülekkel lehet kiválasztani. A rekuperáció során energia nyerhető vissza, amikor a gépkocsi lassít. Például az akkumulátor lejtmenetben töltődik, ahelyett, hogy fékezéskor hő formájában elveszne az energia.

A 35 kWh felhasználható kapacitású nagyfeszültségű akkumulátor rendszer kb. 6 óra alatt tölthető fel wallboxnál vagy töltőállomáson 0-ról 100 %-ra. Egy Typ-2 töltőcsatlakozóval felszerelt Mode 3 töltőkábellel max. 7,4 kW (2 fázis x 16 A vagy 1 fázis x 32 A) töltőteljesítményű váltóáramot visz át a töltési infrastruktúra. Az extra töltőkábelek 4 m-es vagy 8 m-es hosszúságban rendelhetők a 2 fázisú vagy 1 fázisú töltéshez.

Ha nem áll rendelkezésre wallbox vagy töltőállomás, az akkumulátor a háztartási elektromos hálózatról is tölthető. A megfelelő töltőkábelek gyárilag vagy Mercedes-Benz partnerénél állnak rendelkezésre.

Az eVito zárt áruszállító sokat elvisz anélkül, hogy meg kellene erőltetnie magát. Tökéletes a nagy igénybevételt jelentő feladatokra, és kitűnően alkalmas arra, hogy vállalkozását képviselje. Specialitása a rakományfelvétel. Tágas belső méretei ellenére is megelégszik a 2 m alatti magassággal, így problémamentesen behajthat a legtöbb garázsba, parkolóházba, mélygarázsba és autómosóba.

A Mercedes-Benz elektromos hajtású kishaszonjárműveinek kihívást jelentő jármű- és törésteszteket kell kiállniuk. Így aztán a példaértékű Mercedes-Benz színvonalat képviselik a biztonság terén.

A hajtáslánc, a nagyfeszültségű akkumulátor és a nagyfeszültségű vezetékek jól védetten vannak elhelyezve. Minden nagyfeszültségű vezeték igényes szigetelést kapott. Ha az ütközésérzékelők súlyos balesetet jeleznek, a gépkocsi azonnal automatikusan feszültségmentesítődik.

 

A Villanyszerelők Lapja egy havi megjelenésű épületvillamossági szaklap, amely nyomtatott formában évente 10 alakommal jelenik meg. A VL elsődlegesen a villanyszereléssel, épületvillamossági kivitelezéssel foglalkozó szakembernek szól, de haszonnal olvashatják üzemeltetők, karbantartók, társasházkezelők és mindenki, aki érdeklődik a terület újdonságai, előírásai, problémái és megoldásai iránt.

A VL előfizetési díja egy évre 9950 Ft, amelyért 10 lapszámot küldünk postai úton. Emellett az előfizetőink pdf-ben is letölthetik a legfrissebb lapszámokat, illetve korlátlanul hozzáférhetnek a korábbi számok tartalmához is, így 20 évnyi tudásanyagot vehetnek bírtokba.

Érdekel az előfizetés →

Beleolvasok →

 

E-mobilitásE-töltőElektromos autóVideó

Kapcsolódó