Barion Pixel

Villanyszerelők Lapja

Zöld oldal

Kommunikáció az elektromos autó és a DC töltőállomás között

Elektromosautó-töltőállomás

2017/12. lapszám | Kozma László |  3033 |

Figylem! Ez a cikk 5 éve frissült utoljára. A benne szereplő információk mára aktualitásukat veszíthették, valamint a tartalom helyenként hiányos lehet (képek, táblázatok stb.).

Kommunikáció az elektromos autó és a DC töltőállomás között

Az előző havi cikkünkből kiderült, hogy mi történik az AC töltőállomás és elektromos autó között töltés előtt. Hasonlóan érdekes téma, hogy vajon hasonló folyamatok zajlanak-e le egy DC villámtöltő és ugyanazon elektromos autó között, vagy vannak különbségek?

Mi az, hogy villámtöltő?

Mielőtt a DC töltés rejtelmeiben elmerülnénk, kicsit ismételjük át, mit is értünk villámtöltő vagy villámtöltés alatt, habár ezt az egyik korábbi cikkünkben már részleteztük. Mi is a töltés, gyorstöltés és villámtöltés? Nem beszélhetünk szabványos megnevezésekről, egyszerűen ezek a fogalmak alakultak ki a köznyelvben, és várhatóan még sokáig „forgalomban” maradnak. Az angol leírás kétfajta töltést különböztet meg: „sima” töltés (charging) és gyorstöltést (fast charging). Az angol kontextus a gyorstöltés alatt a DC nagy teljesítményű (50 kW vagy felette) töltést érti.
Ettől kicsit eltérően, idehaza elterjedt a villámtöltés fogalma, ami érthető is. Ezen töltés alatt a hazai szakemberek és érdeklődők a DC nagy teljesítményű (50 kW vagy azt meghaladó) töltést értik, és a villámtöltés fogalma utalhat arra, hogy maga a töltés valóban nagyon gyors, a leggyorsabb, mert akár 30 perc alatt 80%-os töltöttségre is fel tudja húzni a villanyautót. Gyorstöltés alatt pedig a legnagyobb teljesítményű és leggyorsabb AC töltéseket kezdték el megnevezni, ezek az AC 43 kW és az AC 22 kW teljesítmények. 22 kW alatt (11 kW, 7 kW és 3 kW) pedig sima töltésről beszélhetünk. Jómagam úgy vélem, hogy helyes ez a megközelítés és felosztás, mert megkülönböztet gyors és ultragyors töltést, ráadásul még el is tudja választani a közvetlen DC és az autó töltésvezérlőjén keresztüli közvetett AC töltéseket.

A cikk még 9 182 karakternyi szöveget tartalmaz.

A teljes cikket bejelentkezés után olvashatja el,
ha ön előfizetőnk vagy megvásárolta a cikket vagy a lapszámot.

Ha van előfizetése, vagy már megvásárolta ezt a tartalmat, .

1 cikk 450 Ft

Elolvasná ezt a cikket, de nem előfizetőnk?

450 Ft-ért online bankkártyás fizetéssel, megvásárolhatja és azonnal elolvashatja. A megvásárolt cikkhez a későbbiekben is korlátozás nélkül hozzáférhet. Legyen előfizetőnk és minden tartalmunkat korlátozás nélkül elolvashatja!

Megveszem
ezt a cikket

1 lapszám 1400 Ft

Csak ezt a lapszámot vásárolná meg?

1400 Ft-ért online bankkártyás fizetéssel, azonnal megvásárolhatja a lapszámot, amelyben ez a cikk olvasható, ezzel hozzáférést kap a szám összes cikkéhez, amit pdf formátumban le is tölthet.

Megveszem
ezt a lapszámot

1 éves előfizetés 7990 Ft

Legyen ön is előfizetőnk!

A Villanyszerelők Lapja egy havi megjelenésű épületvillamossági szaklap, amely nyomtatott formában évente 10 alakommal jelenik meg. Válasszon papíralapú vagy digitális előfizetést! Előfizetőink korlátlanul hozzáférhetnek a korábbi számok tartalmához is.

Érdekel az
előfizetés

E-mobilitásElektromos autó

Kapcsolódó