Barion Pixel

Villanyszerelők Lapja

Szilágyi László

 2151 | |

Szilágyi László cikkei

Szilágyi László

Kötelező a maszk viselése Budapesten

2020. április 27. |  2066

Április 27-től a budapesti a villanyszerelési szaküzletekben is kötelező a vásárlók és eladók arcának eltakarása, a maszkok viselése. A főpolgármester intézkedése alapján a fővárosi tömegközlekedési eszközökön, taxikban és egyéb üzletekben is használni kell ilyen jellegű védőfelszerelést.

Szilágyi László

Megcsináltuk a koronavírus-gyorstesztet!

2020. április 23. |  4722

Koronavírus-szűrést csináltunk egy budapesti szerelvényboltban. Minden alkalmazottól és egy éppen vásárló szerelőtől is vért vettünk egy olyan teszthez, amely azt mutatja meg, vannak-e az alany vérében olyan antitestek, amelyeket szervezete a koronavírus elleni immunválaszként termelt. 

Szilágyi László

Mit érdemes tudni a szájmaszkokról?

2020. március 27. |  27 242

Mi azaz FFP, N95, KN95? Mi a különbség az egészségügyi maszk és a légzésvédők között? Melyik mire alkalmas, kell-e egyáltalán használni? Házilag is készíthető védőmaszk? Utánajártunk a legfontosabb kérdéseknek. A cikkben nem foglalunk állást egyik típus mellett sem, pusztán leírjuk, melyik mire való.

Szilágyi László

A siker egyik kulcsa az arculat

2019. november 10. |  1463
3 5 (2)

Nemrég láttam a színházban egy remek kortárs darabot, ahol a főszereplő egy fűtésszerelő volt. A rendező minden létező sztereotípiát felhasznált a szerephez, és tényleg úgy éreztem, hogy a főszereplő megtestesíti a szerelőkről alkotott képet. Ütött-kopott kantáros nadrág, kissé maszatos arc, szakértő szemek az orron előretolt okuláré mögött, ami, ha nem az orron foglal helyet, természetesen egy nyakba akasztón lóg. Tökéletes kellékként mindig a keze ügyében volt egy reklámtoll és az anyaglista, amit egy darab kartonpapírra írt.



Szilágyi László

Árazási praktikák villanyszerelőknek

2019. október 14. |  1969
14 4 4.38 (13)

Villanyszerelő vállalkozóként nagyon nem mindegy, hogy mennyiért vállaljuk a munkát. Senki sem szeretne olcsón dolgozni, de sokan éppen azért félnek árat emelni, nehogy elveszítsék a megbízást. Most abban nyújtunk segítséget, hogy átgondoltan, tudatosan és nem utolsósorban hatékonyan árazzuk be a szolgáltatásainkat.

Szilágyi László

Hogy kerül egy 18 éves lány a létrára?

2019. szeptember 12. |  20 331
Társszerző: Fülöp Miklós

Nem ritka, amikor a szülők által művelt szakmákba, sikeres üzletekbe beleszületnek, belenevelődnek a gyerekek. A fiú gyakran választja saját magának is az apa mesterségét vagy viszi tovább a családi vállalkozást. De mi a helyzet a férfias szakmákkal és a leánygyermekekkel?

Szilágyi László

Hogyan lehet olcsóbb a kötelező biztosításom?

2009. november 25. |  3601

Kötelező gépjármű felelősségbiztosítás villanyszerelőknek Mindannyian jól tudjuk, hogy az üzleti életben nem csak a munkadíjon, de bizony a költségeinken is múlik, hogy milyen hasznot realizálhatunk. Az egyre szorosabb piaci verseny következtében még nagyobb szerephez jut az állandó, fix költségeink optimalizálása. Tipikus példa erre az autónk, esetleg gépjármű parkunk kötelező felelősségbiztosításának éves ellenőrzése.

Szilágyi László

Való világ, kontra világháló

2008. november 26. |  4455

Az Internet és a valós világ között egyre inkább elmosódnak a határok: a gazdasági piacon számtalan esetben látjuk, hogy a hétköznapi kereskedelmi formák mellett a világhálón is egyre gyakoribbak a kiegészítő szolgáltatások és a teljesen új elektronikus eszközök.

Számítástechnikai szakzsargon

2008. október 27. |  5211

A mai felgyorsult világban napról napra fejlődnek az eszközeink, jelennek meg új technológiák. Ez különösen érvényes az informatikai piacra, ahol ez elmúlt években elképesztő fejlődést tapasztalhatunk. Ez kihat ránk is, mivel a munkakörnyezetünk is állandóan alakul. Ha nem figyelünk oda, hamar eljöhet az az időszak, amikor saját gyermekünk használ majd olyan kifejezéseket, amiről nekünk halvány fogalmunk sincs. Az egyre korszerűbb rendszerek és szolgáltatások újabb és újabb elnevezéseket igényelnek. Ráadásul jellemző erre a szakágra, hogy sokszor nem fordítják le magyarra, hanem egyszerűen adaptálják az angol nyelvből a kifejezéseket, így még jobban összezavarják az átlagember rálátását a területre.

Hogyan készítsünk saját honlapot?

2008. július 8. |  4410

Számítástechnikai rovatunk aktuális számában elsősorban azoknak a villanyszereléssel foglalkozó szakembereknek kívánunk segítséget nyújtani, akik még nem rendelkeznek saját honlappal, de arra törekednek, hogy az Internet által még több ügyfelet tudjanak megszólítani.

Szilágyi László

Webmarketing

2008. június 1. |  6225

A Villanyszerelők Lapja korábbi számaiban már beszámoltunk arról, hogy miért is van szüksége egy villanyszerelőnek saját honlapra. Elemeztük, hogy egy weboldal milyen szolgáltatásokat tud kínálni, megvizsgáltuk, hogy milyen lehetőségeink vannak, ha most szeretnénk elindítani saját internetes megjelenésünket. Az előző számban a Google nevű keresőprogram első tíz helyezettjét vizsgáltuk a „villanyszerelők” kulcsszóra. Sajnos az eredményből kiderült, hogy a hazai villanyszerelők nem fordítanak kellő figyelmet internetes megjelenésükre. Mostani cikkünkben arra szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy nem elég egy szép és gyakorlatias honlapot készítenünk, hanem bizony komoly marketingtevékenységet is kell folytatnunk annak érdekében, hogy minél több látogatót szerezzünk.

Szilágyi László

Szörfölés a villanyszerelőkkel

2008. május 1. |  4674

Szörfölés (web surfing): olyan „böngészés” a világhálón (web), amikor gyorsan különféle oldalakra jut az ember, mert egyik linkről a másikra kattint. (Link vagy hiperhivatkozás: kék betűvel, aláhúzással jelzett szavak.) Ez lehet szándékos keresés adott témakörben, vagy afféle „céltalan” ugrálás, mint a csatornák váltogatása a tévén. A kifejezés eredete J. A. Polly „Surfing the Internet” c. cikke (1992).

Szilágyi László

Számítástechnika – Villanyszerelők a világhálón

2008. április 1. |  3382

Szinte hihetetlen, hogy még mostanában is találkozom olyan vállalkozóval, aki nemcsak, hogy nem használja az Internetet, hanem saját vállalkozását sem teszi elérhetővé a világhálón. Bár a médiából folyamatosan halljuk, hogy elképesztő mértékben nő világszerte az Internetet használók száma, mégis van ma Magyarországon olyan cég, amely nem jutott még el odáig, hogy képviselje magát.