Barion Pixel

Villanyszerelők Lapja

Ki végezhet e-töltő telepítést?

| |  1429 | |

Ki végezhet e-töltő telepítést?

Korábban már számos nézőpontból írtunk az elektromosautó-töltőállomásokról, azonban a címében felvetett kérdést konkrétan még nem tárgyaltuk meg: ki telepíthet e-töltőt Magyarországon és milyen feltételeknek kell megfelelnie a szakembernek?

A kérdés teljes mértékben releváns és fontos, azonban a Villanyszerelők Lapja októberi számában olvasható cikkből kiderül, hogy semmi ördöngösség nincs a dologban.

Az elektromosautó-töltőállomásoknak jelenleg két fajtát ismerjük kereskedelmi forgalomban: egyenáramú és váltakozó áramú elektromosautó-töltőállomások. Szaklapunkban jellemzően a váltakozó áramú típusokról szoktunk értekezni, hiszen ezek azok a típusok, amelyek nagy mennyiségben fordulnak elő és a villanyszerelők is ezekkel a változatokkal kapcsolatban kaphatnak kérdéseket akár cégektől, akár magányszemélyektől. A DC egyenáramú töltőállomásokat jellemzően a gyártó és forgalmazó cégek maguk helyezik üzembe és tartják karban, legfeljebb szerződött partnerekkel végeztetik ezeket a tevékenységeket.

A váltakozó áramú elektromosautó-töltőállomás – sok esetben a hiedelmekkel szemben – egy meglehetősen egyszerű szerkezet. Korábbi cikkeinkben is tárgyaltuk, hogy tulajdonképpen a váltakozó áramú elektromosautó-töltőállomás nem más, mint egy „okos” mágneskapcsoló. Ha tüzetesebben megnézünk egy ilyen berendezést, akkor láthatjuk, hogy néhány fő elemből áll:

  • mágneskapcsoló és/vagy erősáramú sorkapocsblokk,
  • tápegység,
  • kommunikációs aljzatok vagy csatlakozók,
  • vezérlőáramkörök sorkapocsblokkja,
  • vezérlőegység vagy számítógép alaplap, illetve áramváltók a mérésekhez,
  • elektromosautó-csatlakozóaljzat.

3 fázisú háztartási elektromosautó-töltőállomás belső felépítése.

A legegyszerűbb háztartási váltakozó áramú elektromosautó-töltőállomás annyiban különbözhet legfeljebb egy közületi töltőállomástól, hogy abban még kevesebb alkatrész található, általában ezekből hiányzik a kommunikációs interfész és a csatlakozók, hiszen ezek jellemzően nem képesek semmilyen kommunikációra.

Az elektromosautó-töltőállomás installálása és üzembe helyezése egy rendkívül egyszerű rutinfeladat egy szakképzett villanyszerelő számára. Nem szabad megijedni a feladattól, egyszerűen a villanyszerelő szakma megtanult fortélyait és szabályait kell alkalmazni. A telepítés lépéseit vesszük sorba a VL 2020/10. számában olvasható cikkünkben.

Előfizetek →

A VL 181. számának tartalmából: 

  • Benyák László: HMKE: meghiúsult üzembe helyezés
  • Rátai Attila: Kiegészítő védelem és alapvédelmi módok
  • Balogh Zoltán: Fűtés és hűtés KNX-rendszerrel
  • Kozma László: Ki telepíthet elektromosautó-töltőállomást?
  • 120–180°-os látószögű kültéri mozgásérzékelők áttekintő táblázata
  • Porempovics József: Relés jelenlétszimuláció
  • Deme László: Felhőgyár

Beleolvasok →

Legyen Ön is a VL előfizetője!

Egy nyomtatott kiadvány nem létezhet előfizetők nélkül, így a mi célunk is az, hogy minél több, a szakmáját szerető, a munkájára igényes villanyszerelőt, az épületvillamossági területen dolgozó szakembert tudhassunk az olvasóink között. Ha Ön is egy ilyen kolléga, akkor kérjük, szavazzon nekünk bizalmat és a VL-re való előfizetéssel fejezze ki a szakma iránti elkötelezettségét. A VL előfizetési díja egy évre 6500 Ft, amit akár azonnal, bankkártyával is kiegyenlíthet. Ezért 10 lapszámot juttatunk el Önhöz, ami azt jelenti, hogy egy szám mindössze 650 Ft-ért kerül a postaládájába. Mit kapunk manapság ennyi pénzért? A napi munkavégzéshez elengedhetetlen szakmai ismereteket biztosan nem!

ÉRDEKEL

E-töltőElektromos autóElőfizetésVillanyszerelők Lapja

Kapcsolódó