Barion Pixel

Villanyszerelők Lapja

Az elektromos autózás áttöréséhez gyorsítani kell a töltőinfrastruktúra kiépítését

| |  348 |

Az elektromos autózás áttöréséhez gyorsítani kell a töltőinfrastruktúra kiépítését

Az Európai Unió luxemburgi székhelyű számvevőszékének új jelentése szerint az unió messze van attól a céljától, hogy 2025-ig egymillió töltőpontot alakítson ki, és nem rendelkezik az elektromobilitásra vonatkozó átfogó stratégiai ütemtervvel sem.

 

A megállapítások szerint az elektromos járművekkel való közlekedés az unión belül továbbra is akadályokba ütközik, a nyilvános töltőállomások elérhetősége tagországonként jelentősen eltérő, a fizetési rendszerek nincsenek harmonizálva. Noha tavaly kevesebb új járművet vettek nyilvántartásba, az elektromos és a hálózatról tölthető hibrid elektromos járművek piaci részesedése jelentősen nőtt. A töltőhálózatok kiépítése azonban nem követi ezt az ütemet.

A számvevők szerint nem készült átfogó hiányelemzés a szükséges nyilvánosan hozzáférhető töltőállomások számáról, helyéről és teljesítményének meghatározásáról, illetve jelentős eltérést mutatnak a fizetési és információs rendszerek. A különböző hálózatok között például csak korlátozott mértékben folyik összehangolt információcsere a valós idejű rendelkezésre állásról, a töltési adatokról és a díjszabási feltételekről.

A jelentéstevők egyebek között azt javasolták, hogy az Európai Bizottság dolgozzon ki stratégiai ütemtervet a töltési infrastruktúrára vonatkozó célértékek eléréséhez, valamint szabjon meg minimumszabványokat és -követelményeket.

Az Európai Unió 2019 decemberében bejelentett célja, hogy a klímasemleges gazdasággá válást célzó törekvés részeként 2050-re az 1990-es szinthez képest 90 százalékkal csökkentse a közlekedésből származó üvegházhatásúgáz-kibocsátást. Az üvegházhatást okozó gázok uniós kibocsátásának mintegy egynegyede a közlekedésből, túlnyomórészt, 72 százalékban a közúti szállításból származik.

E-töltőElektromos autó

Kapcsolódó