Barion Pixel

Villanyszerelők Lapja

A villanyautók is többet fogyasztanak a szabványosnál!

12 elektromos autót vizsgált meg az ADAC

2018. október 15. | VL online |  6410 |

Az alábbi tartalom archív, 7 éve frissült utoljára. A cikkben szereplő információk mára aktualitásukat veszíthették, valamint a tartalom helyenként hiányos lehet (képek, táblázatok stb.).

A villanyautók is többet fogyasztanak a szabványosnál!

Kifejezetten arra voltak kíváncsiak, hogy mekkora hatótávolsággal rendelkeznek a villanyautók, és hogy ténylegesen mennyi energiát igényelnek. Utóbbiba beleszámít a töltési veszteség is, azaz a névleges kapacitásánál több energiát kell beletáplálni a telepbe ahhoz, hogy az teljesen feltöltődjön.

A Németországban megvásárolható legnépszerűbb elektromos autókat vizsgálták az ADAC tesztjén, a Renault Zoétól a Tesla Model S-ig. A 

 

Modell ADAC Ecotest-fogyasztás
kWh/100 km
Szabványos (NEDC) fogyasztás
kWh/100 km 
Hyundai Ioniq Elektro Style 14,7  11,5 
VW e-Golf 17,3  12,7 
BMW i3 (94 Ah) 17,4 12,6 
Smart Fortwo Coupé EQ Prime 18,3  12,9 
Hyundai Kona Elektro (64 kWh) Trend 19,5  14,3 
Opel Ampera-e First Edition  19,7  14,5 
Renault Zoe Intens  20,3  13,3 
Nissan Leaf I Acenta (30 kWh)*  20,5  15,0 
Nissan Leaf II Acenta 22,1  15,2 
Tesla Model S P90D*  24,0  20,0 
Tesla Model X 100D  24,0  20,8 
Nissan e-NV200 Evalia  28,1  25,9 (nach WLTP) 

A Hyundai Ioniq lett a legtakarékosabb villanyautó 14,7 kWh/100 km fogyasztással, a másik végleg a Nissan e-NV200-as haszonjármű a maga 28,1 kWh/100 km-es értékével. A töltési veszteséget is beleszámolják a fogyasztásba, hiszen a töltőpontokon a leadott energiamennyiséget kell kifizetni, például a Tesla Model X 100D esetén 108,3 kWh energia kell a teljes töltéshez, az Opel Ampera-e (67,4 kWh kontra 60kWh telep) és a BMW i3-as (32,6 kWh kontra 27,2 kWh telep) esetén is nagy a töltési veszteség.

Modell  Akkumulátorkapacitás, kWh
(gyártói adat)
Teljes töltéshez szükséges
árammennyiség, kWh
(ADAC Ecotest)
ADAC EcoTest
hatótáv, km
Tesla Model X 100D  100,0  108,3  451 
Tesla Model S P90D*  90,0  94,5  393 
Hyundai Kona Elektro (64 kWh) Trend  64,0  73,9  375 
Opel Ampera-e First Edition  60,0 67,4  342 
Renault Zoe Intens  41,0 49,5  243 
Hyundai Ioniq Elektro Style  28,0  30,9  211 
Nissan Leaf II Acenta  40,0  44,5  201 
VW e-Golf  35,8  34,9  201 
BMW i3 (94 Ah)  27,2  32,6  188 
Nissan e-NV 200 Evalia  40,0  46,9  167 
Nissan Leaf I Acenta (30 kWh)*  30,0  32,5  159 
Smart Fortwo Coupé EQ Prime  17,6 20,5  112 

Manapság még alapvetően az akkumulátor kapacitása szabja meg a hatótávolságot, így nem meglepő módon a Teslák (451 km, 393 km) jutnak a legmesszebb. A takarékos Hyundai Ioniq a viszonylag kis telepével a középmezőnyben végez 211 km-es hatótávolságával, a Nissan és a Volkswagen a nagyobb kapacitású akkumulátoraival nem jut elég messzire.

Az Automotor.hu cikkéből az is kiderül, hogy a fajlagos költségek összevetése során (azaz mennyibe kerül 1 km hatótávolság) miért végzett a Tesla a sor végén.

*A csillaggal jelölt típusok már nem kaphatók.

 

A Villanyszerelők Lapja egy havi megjelenésű épületvillamossági szaklap, amely nyomtatott formában évente 10 alakommal jelenik meg. A VL elsődlegesen a villanyszereléssel, épületvillamossági kivitelezéssel foglalkozó szakembernek szól, de haszonnal olvashatják üzemeltetők, karbantartók, társasházkezelők és mindenki, aki érdeklődik a terület újdonságai, előírásai, problémái és megoldásai iránt.

A VL előfizetési díja egy évre 9950 Ft, amelyért 10 lapszámot küldünk postai úton. Emellett az előfizetőink pdf-ben is letölthetik a legfrissebb lapszámokat, illetve korlátlanul hozzáférhetnek a korábbi számok tartalmához is, így 20 évnyi tudásanyagot vehetnek bírtokba.

Érdekel az előfizetés →

Beleolvasok →

 

E-mobilitásElektromos autó

Kapcsolódó