A villanyautók is többet fogyasztanak a szabványosnál!
12 elektromos autót vizsgált meg az ADAC
2018. október 15. | VL online | 6410 |
Az alábbi tartalom archív, 7 éve frissült utoljára. A cikkben szereplő információk mára aktualitásukat veszíthették, valamint a tartalom helyenként hiányos lehet (képek, táblázatok stb.).

Kifejezetten arra voltak kíváncsiak, hogy mekkora hatótávolsággal rendelkeznek a villanyautók, és hogy ténylegesen mennyi energiát igényelnek. Utóbbiba beleszámít a töltési veszteség is, azaz a névleges kapacitásánál több energiát kell beletáplálni a telepbe ahhoz, hogy az teljesen feltöltődjön.
A Németországban megvásárolható legnépszerűbb elektromos autókat vizsgálták az ADAC tesztjén, a Renault Zoétól a Tesla Model S-ig. A
Modell | ADAC Ecotest-fogyasztás kWh/100 km |
Szabványos (NEDC) fogyasztás kWh/100 km |
Hyundai Ioniq Elektro Style | 14,7 | 11,5 |
VW e-Golf | 17,3 | 12,7 |
BMW i3 (94 Ah) | 17,4 | 12,6 |
Smart Fortwo Coupé EQ Prime | 18,3 | 12,9 |
Hyundai Kona Elektro (64 kWh) Trend | 19,5 | 14,3 |
Opel Ampera-e First Edition | 19,7 | 14,5 |
Renault Zoe Intens | 20,3 | 13,3 |
Nissan Leaf I Acenta (30 kWh)* | 20,5 | 15,0 |
Nissan Leaf II Acenta | 22,1 | 15,2 |
Tesla Model S P90D* | 24,0 | 20,0 |
Tesla Model X 100D | 24,0 | 20,8 |
Nissan e-NV200 Evalia | 28,1 | 25,9 (nach WLTP) |
A Hyundai Ioniq lett a legtakarékosabb villanyautó 14,7 kWh/100 km fogyasztással, a másik végleg a Nissan e-NV200-as haszonjármű a maga 28,1 kWh/100 km-es értékével. A töltési veszteséget is beleszámolják a fogyasztásba, hiszen a töltőpontokon a leadott energiamennyiséget kell kifizetni, például a Tesla Model X 100D esetén 108,3 kWh energia kell a teljes töltéshez, az Opel Ampera-e (67,4 kWh kontra 60kWh telep) és a BMW i3-as (32,6 kWh kontra 27,2 kWh telep) esetén is nagy a töltési veszteség.
Modell | Akkumulátorkapacitás, kWh (gyártói adat) |
Teljes töltéshez szükséges árammennyiség, kWh (ADAC Ecotest) |
ADAC EcoTest hatótáv, km |
Tesla Model X 100D | 100,0 | 108,3 | 451 |
Tesla Model S P90D* | 90,0 | 94,5 | 393 |
Hyundai Kona Elektro (64 kWh) Trend | 64,0 | 73,9 | 375 |
Opel Ampera-e First Edition | 60,0 | 67,4 | 342 |
Renault Zoe Intens | 41,0 | 49,5 | 243 |
Hyundai Ioniq Elektro Style | 28,0 | 30,9 | 211 |
Nissan Leaf II Acenta | 40,0 | 44,5 | 201 |
VW e-Golf | 35,8 | 34,9 | 201 |
BMW i3 (94 Ah) | 27,2 | 32,6 | 188 |
Nissan e-NV 200 Evalia | 40,0 | 46,9 | 167 |
Nissan Leaf I Acenta (30 kWh)* | 30,0 | 32,5 | 159 |
Smart Fortwo Coupé EQ Prime | 17,6 | 20,5 | 112 |
Manapság még alapvetően az akkumulátor kapacitása szabja meg a hatótávolságot, így nem meglepő módon a Teslák (451 km, 393 km) jutnak a legmesszebb. A takarékos Hyundai Ioniq a viszonylag kis telepével a középmezőnyben végez 211 km-es hatótávolságával, a Nissan és a Volkswagen a nagyobb kapacitású akkumulátoraival nem jut elég messzire.
Az Automotor.hu cikkéből az is kiderül, hogy a fajlagos költségek összevetése során (azaz mennyibe kerül 1 km hatótávolság) miért végzett a Tesla a sor végén.
*A csillaggal jelölt típusok már nem kaphatók.
A Villanyszerelők Lapja egy havi megjelenésű épületvillamossági szaklap, amely nyomtatott formában évente 10 alakommal jelenik meg. A VL elsődlegesen a villanyszereléssel, épületvillamossági kivitelezéssel foglalkozó szakembernek szól, de haszonnal olvashatják üzemeltetők, karbantartók, társasházkezelők és mindenki, aki érdeklődik a terület újdonságai, előírásai, problémái és megoldásai iránt.
A VL előfizetési díja egy évre 9950 Ft, amelyért 10 lapszámot küldünk postai úton. Emellett az előfizetőink pdf-ben is letölthetik a legfrissebb lapszámokat, illetve korlátlanul hozzáférhetnek a korábbi számok tartalmához is, így 20 évnyi tudásanyagot vehetnek bírtokba.