Barion Pixel

Villanyszerelők Lapja

Nehezen viselne a lakosság egy 10 százalékos villanyszámla-növekedést

2024. március 4. | VL online |  345 |

Nehezen viselne a lakosság egy 10 százalékos villanyszámla-növekedést

A fogyasztók kétharmada tudja, hogy miként állhatna át zöld energiára, csak éppen nem akar több pénzt vagy időt szánni erre – mutat rá az EY 21 piacon, többek között Spanyolországban, Németországban és Lengyelországban, összesen közel 100 000 lakossági energiafogyasztó bevonásával készült kutatása. A megkérdezettek döntő többsége már egy 10 százalékos áramáremelést sem tudna kifizetni.

Egyre kevésbé bíznak az emberek az energiaellátás jövőjében – derül ki az EY nemzetközi energetikai jelentéséből. A válaszadók alig a harmada (30%) hisz abban, hogy az energia megfizethető marad, tízből heten (72%) pedig már most se tudnák kigazdálkodni, ha 10 százalékkal megemelkedne a villanyszámlájuk. A megkérdezettek kétharmada nem tervezi, hogy a következő három évben olyan fenntartható megoldásokra költ, mint a napelem vagy az elektromos autó.

„Tapasztalataink szerint a hazai lakosság is hasonlóan tekint a zöld átállásra, vagyis üdvözli és szükségesnek látja, de az emberek többségének szüksége van a támogatásra. Ahhoz tehát, hogy Magyarország további, látványos fejlődést tudjon elérni ezen a területen egyszerre van szükség a megfelelő ösztönzőkre, valamint a szolgáltatók segítségére” – emelte ki Ságodi Attila, az EY-Parthenon vezetője. Hozzátette, kritikusan fontos, hogy olyan fogyasztóközpontú fejlesztések történjenek, ami valóban közelebb viszi a gazdaságot egy zöldebb és hatékonyabb energiarendszerhez.

Az EY felmérése arra is kitér, hogy nem csak olcsó energiát vár el a szolgáltatóktól a lakosság döntő többsége (77%), de személyre szabott megoldásokat (67%) is. A fogyasztók negyedét (18%) érdeklik az új, fenntartható energetikai eszközök, ha azokat könnyű beszerezni és telepíteni.

A kutatásról

Az EY „Energy transition consumer insights” című felmérése három év alatt közel 100 000 lakossági energiafogyasztó bevonásával készült 21 országban (Kanada, Egyesült Államok, Brazília, Egyesült Királyság, Írország, Franciaország, Belgium, Spanyolország, Portugália, Olaszország, Hollandia, Németország, Svédország, Lengyelország, Malajzia, Szingapúr, Ausztrália, Japán, Kína, Hong Kong, Indonézia). A kutatás célja, hogy segítse az energiaszolgáltatókat, a szabályozó hatóságokat, a politikai döntéshozókat és más érdekelt feleket abban, hogy fogyasztóközpontú döntéseket hozzanak a stratégiával, a beruházásokkal, a működési prioritásokkal és az energetikai átállással kapcsolatban.

 

A Villanyszerelők Lapja egy havi megjelenésű épületvillamossági szaklap, amely nyomtatott formában évente 10 alakommal jelenik meg. A VL elsődlegesen a villanyszereléssel, épületvillamossági kivitelezéssel foglalkozó szakembernek szól, de haszonnal olvashatják üzemeltetők, karbantartók, társasházkezelők és mindenki, aki érdeklődik a terület újdonságai, előírásai, problémái és megoldásai iránt.

A VL előfizetési díja egy évre 9950 Ft, amelyért 10 lapszámot küldünk postai úton. Emellett az előfizetőink pdf-ben is letölthetik a legfrissebb lapszámokat, illetve korlátlanul hozzáférhetnek a korábbi számok tartalmához is, így 20 évnyi tudásanyagot vehetnek bírtokba.

Érdekel az előfizetés →

Beleolvasok →

 

Áramár

Kapcsolódó