Csak az akksi 4,5 tonnás a világ legnagyobb elektromos autójában!
2018. május 16. | Kósa Krisztina | 4159 |
Az alábbi tartalom archív, 6 éve frissült utoljára. A cikkben szereplő információk mára aktualitásukat veszíthették, valamint a tartalom helyenként hiányos lehet (képek, táblázatok stb.).
Ekkora dömpert nem mindennap látni, ezt bátran kijelenthetjük. A valódi monstrum 58 tonnát nyom, és ebből csak maga az akkumulátor 4,5 tonnás.
Megkezdte a munkát Svájcban a világ legnagyobb elektromos autója, az eMining részvénytársaság és svájci egyetemek közös fejlesztésében elkészített E-Dumper. Az 58 tonna saját tömegből az akkumulátor 4,5 tonnát tesz ki, a 700 kWh kapacitású telepet pedig alig-alig kell tölteni.
Amíg az E-Dumper leszállítja a köveket a hegyről a feldolgozóba, a fékenergia-visszatermeléssel előállítja azt az energiát, ami az üres járműnek a hegyre felhajtásához szükséges. Sőt, egy 20 körből álló műszak során 200 kWh-nyi energiát termel, amit aztán az elektromos hálózatba lehet betáplálni.
Egy Komatsu HD 605-7 vázba építették be a villanymotoros hajtást és a 700 kWh kapacitású akkumulátort, az E-Dumper hátsó kerekeit pedig egy 802 lóerős villanymotor hajtja. A hidraulikus rendszereket 272 lóerős villanymotor látja el, így az üzemeltető éves szinten 100 000 liter gázolajat és 130 tonna CO2-kibocsájtást tud megspórolni.
A Villanyszerelők Lapja egy havi megjelenésű épületvillamossági szaklap, amely nyomtatott formában évente 10 alakommal jelenik meg. A VL elsődlegesen a villanyszereléssel, épületvillamossági kivitelezéssel foglalkozó szakembernek szól, de haszonnal olvashatják üzemeltetők, karbantartók, társasházkezelők és mindenki, aki érdeklődik a terület újdonságai, előírásai, problémái és megoldásai iránt.
A VL előfizetési díja egy évre 9950 Ft, amelyért 10 lapszámot küldünk postai úton. Emellett az előfizetőink pdf-ben is letölthetik a legfrissebb lapszámokat, illetve korlátlanul hozzáférhetnek a korábbi számok tartalmához is, így 20 évnyi tudásanyagot vehetnek bírtokba.