Megkezdte a munkát Svájcban a világ legnagyobb elektromos autója, az eMining részvénytársaság és svájci egyetemek közös fejlesztésében elkészített E-Dumper. Az 58 tonna saját tömegből az akkumulátor 4,5 tonnát tesz ki, a 700 kWh kapacitású telepet pedig alig-alig kell tölteni.
Amíg az E-Dumper leszállítja a köveket a hegyről a feldolgozóba, a fékenergia-visszatermeléssel előállítja azt az energiát, ami az üres járműnek a hegyre felhajtásához szükséges. Sőt, egy 20 körből álló műszak során 200 kWh-nyi energiát termel, amit aztán az elektromos hálózatba lehet betáplálni.
Egy Komatsu HD 605-7 vázba építették be a villanymotoros hajtást és a 700 kWh kapacitású akkumulátort, az E-Dumper hátsó kerekeit pedig egy 802 lóerős villanymotor hajtja. A hidraulikus rendszereket 272 lóerős villanymotor látja el, így az üzemeltető éves szinten 100 000 liter gázolajat és 130 tonna CO2-kibocsájtást tud megspórolni.