Barion Pixel

Villanyszerelők Lapja

Az áramszedő nélküli trolik új generációja

2016. július 26. | Lantos Tivadar |  3302 |

Az alábbi tartalom archív, 8 éve frissült utoljára. A cikkben szereplő információk mára aktualitásukat veszíthették, valamint a tartalom helyenként hiányos lehet (képek, táblázatok stb.).

Az áramszedő nélküli trolik új generációja

A megállókban villámgyorsan, akár 4-5 perc alatt is feltölthető az új svájci elektromos buszok akkumulátora. A legújabb technológia lehetővé teszi a környezetbarát városi tömegközlekedést.

A megállókban villámgyorsan, akár 4-5 perc alatt is feltölthető az új svájci elektromos buszok akkumulátora. A legújabb technológia lehetővé teszi a környezetbarát városi tömegközlekedést.


Az ABB nyerte el a genfi tömegközlekedési vállalat és a svájci székhelyű HESS autóbuszgyártó cég összesen 16 millió dollárt meghaladó értékű megrendelését a teljes mértékben elektromos árammal hajtott TOSA buszok (Trolleybus Optimisation Système Alimentation) (ún. „e-busz”) gyorstöltő és fedélzeti elektromos járműtechnológiájának szállítására. 12 db gyorstöltő állomást szállít és telepít a cég a városi területen áthaladó autóbuszjárat útvonalán, ezen kívül három végállomási és négy darab garázsban elhelyezett busztöltő állomást is kiépít. Valamint 12 darab, egybeépített vontató és kiegészítő áramátalakító egységekből, tetőre szerelt akkumulátor egységekből, energiaátadó rendszerekből (ETS), továbbá állandó mágneses vontató motorokból álló erőátviteli megoldást is biztosít a buszokhoz.

Ez a rendszer lesz a világ leggyorsabb villámtöltő csatlakoztatástechnikai megoldása, hiszen 1 másodperc sem kell ahhoz, hogy a busz rákapcsolódjon a töltőpontra. Ezt követően a fedélzeti akkumulátorok 15 másodperc alatt töltődnek fel 600 kW elektromos energiával az arra kijelölt megállókban. A buszjárat végállomásain további 4-5 perces gyorstöltés elegendő az akkumulátorok teljes újratöltéséhez. Ezt az innovatív technológiát az ABB svájci mérnökei fejlesztették ki. Az e-buszok forgalomba állítása nyomán a jelenleg használt dízelmotoros autóbuszok károsanyag-kibocsátásához képest évente akár 1.000 tonnával kevesebb széndioxid kerülhet a levegőbe.

 

 

A Villanyszerelők Lapja egy havi megjelenésű épületvillamossági szaklap, amely nyomtatott formában évente 10 alakommal jelenik meg. A VL elsődlegesen a villanyszereléssel, épületvillamossági kivitelezéssel foglalkozó szakembernek szól, de haszonnal olvashatják üzemeltetők, karbantartók, társasházkezelők és mindenki, aki érdeklődik a terület újdonságai, előírásai, problémái és megoldásai iránt.

A VL előfizetési díja egy évre 9950 Ft, amelyért 10 lapszámot küldünk postai úton. Emellett az előfizetőink pdf-ben is letölthetik a legfrissebb lapszámokat, illetve korlátlanul hozzáférhetnek a korábbi számok tartalmához is, így 20 évnyi tudásanyagot vehetnek bírtokba.

Érdekel az előfizetés →

Beleolvasok →