Tankolás vezeték nélkül
2016. június 24. | Lantos Tivadar | 2136 |
Az alábbi tartalom archív, 8 éve frissült utoljára. A cikkben szereplő információk mára aktualitásukat veszíthették, valamint a tartalom helyenként hiányos lehet (képek, táblázatok stb.).
Természetesen a 20 lóerős elektromos motor mellé betettek egy 333 lóerős biturbós benzintemetőt is, így a rendszer összteljesítménye eléri a 449 lóerőt. Ennek köszönhető, hogy a 2,1 tonnás Mercedes 5,1 másodperc alatt 100-on van.
Természetesen a 20 lóerős elektromos motor mellé betettek egy 333 lóerős biturbós benzintemetőt is, így a rendszer összteljesítménye eléri a 449 lóerőt. Ennek köszönhető, hogy a 2,1 tonnás Mercedes 5,1 másodperc alatt 100-on van.
Emellett szintén a Mercedes tervei között szerepel, hogy 2018-ra minden elektromos autóját ellátja CCS szabványú csatlakozókkal, így egyaránt lehetőség van az egyen- és a váltóáramú töltésre. Arról még nincsenek hírek, hogy mennyire kell zsebbe nyúlnia annak, aki egy ilyen monstrumra vágyik, de biztosan nem az olcsóságok közé tartozik majd. Jelenleg itthon csak a hosszított S500e-t forgalmazzák alapkivitelben 33 millió forintért, így nagyjából olyan 40 millióért dobhatják piacra az új fejlesztést. A Mercedes egy olyan rendszer fejlesztésébe fogott bele, ami az elektromos autók töltési szokásait alapjaiban változtatja meg.
A tervek szerint jövőre érkezik meg az az új S-osztályú Mercedes, amit a tulajdonosok vezeték nélkül tölthetnek fel. Nem kell többé a konnektorral és vezetékekkel vacakolni, elég a töltő fölé parkolni. A rendszer kifejlesztésével már több éve foglalkozik a stuttgarti vállalat, de ipari sorozatgyártásra igazából csak most lett alkalmas az új technológia. Nincs szükség egy teljesen új autó kialakítására, a már meglévő S550e modellbe nagyobb akkumulátorokkal együtt be tudják építeni.
Az akkumulátorok kapacitása a változtatásokat követően 8,7-ről 13,3 kWh-ra emelkedik. Ennek hatására a jármű tisztán elektromos hajtással akár 50 kilométert is meg tud tenni. Ám akkor sincs nagy baj, ha elfogy a nafta, hiszen egy indukciós töltő segítségével 90%-os hatásfok mellett 3,6 kW átvitellel gyorsan feltölthetjük a járművet.
A Villanyszerelők Lapja egy havi megjelenésű épületvillamossági szaklap, amely nyomtatott formában évente 10 alakommal jelenik meg. A VL elsődlegesen a villanyszereléssel, épületvillamossági kivitelezéssel foglalkozó szakembernek szól, de haszonnal olvashatják üzemeltetők, karbantartók, társasházkezelők és mindenki, aki érdeklődik a terület újdonságai, előírásai, problémái és megoldásai iránt.
A VL előfizetési díja egy évre 9950 Ft, amelyért 10 lapszámot küldünk postai úton. Emellett az előfizetőink pdf-ben is letölthetik a legfrissebb lapszámokat, illetve korlátlanul hozzáférhetnek a korábbi számok tartalmához is, így 20 évnyi tudásanyagot vehetnek bírtokba.