Barion Pixel

Villanyszerelők Lapja

Vezető nélküli kamionok leszek az úttörők

2016. június 7. | Lantos Tivadar |  2215 |

Az alábbi tartalom archív, 8 éve frissült utoljára. A cikkben szereplő információk mára aktualitásukat veszíthették, valamint a tartalom helyenként hiányos lehet (képek, táblázatok stb.).

Vezető nélküli kamionok leszek az úttörők

Miközben a vezető nélküli személygépkocsik megjelenésének a lehetősége már széles médianyilvánosságot élvez, valójában a vezető nélküli kamionok lesznek azok, amelyek nagy valószínűséggel elsőként fognak viszonylag nagy számban megjelenni a közutakon.

A nagy teherautó márkák, a DAF, Daimler, Iveco, MAN, Scania és Volvo, valamint a japán Isuzu Motors és Hino Motors mind nagy erőkkel dolgoznak az önállóan navigáló járművek kifejlesztésén. Mellettük már megjelentek a kifejezetten haszongépjárművek számára vezető nélküli irányító technológiát fejlesztő vállalatok is, például a Peloton és az OTTO.
Az Egyesült Államokban az áruszállítás 70 százalékát kamionok bonyolítják. Az évi 9,2 milliárd tonna teheráru szállítását közel hárommillió nehéz tehergépjármű és több, mint hárommillió sofőr végzi. Mindehhez 37 milliárd gallon dízel üzemanyag szükséges.
A sofőrök kiiktatása a kamionokból számos gazdasági előnyt kínál. A törvényben előírt pihenőidők kihagyásával megállás nélkül, optimális sebességfokozatban haladó, és a vezetőfülke nélkül áramvonalasabb kivitelű járművekkel időt és üzemanyagot lehet megtakarítani. Az üzemanyag-megtakarítás akár 10 százalék is lehet.
Az önállóan navigáló járművek számos tanulmány szerint akár 90 százalékkal is csökkenthetik a balesetek számát.
A McKinsey & Co. számításai szerint a vezető nélküli szállítójárművek széleskörű alkalmazása 190 milliárd dolláros megtakarítást hozhatna az Egyesült Államok gazdaságának.
A vezető nélküli járművek elterjedésének pedig nem munkanélküliség-növelő hatása lenne a munkaerőpiacon, mint ahogy az első látásra tűnik - írja a nasdaq.com portálon megjelent cikk -, hanem éppen hogy enyhíteni tudná a szállítási ágazatot jelenleg is nyomasztó és az előrejelzések szerint a jövőben csak tovább súlyosbodó munkaerőhiányt.

 

A Villanyszerelők Lapja egy havi megjelenésű épületvillamossági szaklap, amely nyomtatott formában évente 10 alakommal jelenik meg. A VL elsődlegesen a villanyszereléssel, épületvillamossági kivitelezéssel foglalkozó szakembernek szól, de haszonnal olvashatják üzemeltetők, karbantartók, társasházkezelők és mindenki, aki érdeklődik a terület újdonságai, előírásai, problémái és megoldásai iránt.

A VL előfizetési díja egy évre 9950 Ft, amelyért 10 lapszámot küldünk postai úton. Emellett az előfizetőink pdf-ben is letölthetik a legfrissebb lapszámokat, illetve korlátlanul hozzáférhetnek a korábbi számok tartalmához is, így 20 évnyi tudásanyagot vehetnek bírtokba.

Érdekel az előfizetés →

Beleolvasok →