Energiatároló vonatok
2016. június 3. | Lantos Tivadar | 4756 |
Az alábbi tartalom archív, 8 éve frissült utoljára. A cikkben szereplő információk mára aktualitásukat veszíthették, valamint a tartalom helyenként hiányos lehet (képek, táblázatok stb.).
Különleges vasúti szerelvényeket használna energiatárolóként egy amerikai cég, amely Nevadában rövidesen nekilát az első ipari méretű kísérleti létesítmény kivitelezésének. Az adott pillanatban felesleges árammal speciális szerelvényeket vontatnának fel egy dombra, ahonnan azokat legurítva nyernék vissza az energiát, amikor arra szükség van.
Az ARES, vagyis „advanced rail energy storage” projekt ötlete rendkívül egyszerű, gravitációs alapon raktároznák el a villamosenergia-rendszerben éppen felesleges áramot.
A betonsúlyokkal megrakott speciális kocsikat, villamos motorok vinnék fel az emelkedőre, amelyek visszafelé, amikor a szerelvényeket legurítják, generátor üzemben termelnék vissza az elraktározott energiát. A számítások szerint a rendszer igen jó, 86 százalékos hatásfokkal képes működni.
Az Ares egy kísérleti modellje már működik, és nemrég engedélyezték Nevadában egy 5,5 mérföldes, 8 százalékos lejtésű pálya megépítését, ami 50 megawattos teljesítményű lesz, és várhatóan 2019-re állhat üzembe.
A Villanyszerelők Lapja egy havi megjelenésű épületvillamossági szaklap, amely nyomtatott formában évente 10 alakommal jelenik meg. A VL elsődlegesen a villanyszereléssel, épületvillamossági kivitelezéssel foglalkozó szakembernek szól, de haszonnal olvashatják üzemeltetők, karbantartók, társasházkezelők és mindenki, aki érdeklődik a terület újdonságai, előírásai, problémái és megoldásai iránt.
A VL előfizetési díja egy évre 9950 Ft, amelyért 10 lapszámot küldünk postai úton. Emellett az előfizetőink pdf-ben is letölthetik a legfrissebb lapszámokat, illetve korlátlanul hozzáférhetnek a korábbi számok tartalmához is, így 20 évnyi tudásanyagot vehetnek bírtokba.