Kecskeméti elektromos repülő
2016. május 9. | Lantos Tivadar | 2716 |
Az alábbi tartalom archív, 9 éve frissült utoljára. A cikkben szereplő információk mára aktualitásukat veszíthették, valamint a tartalom helyenként hiányos lehet (képek, táblázatok stb.).
A friedrichshafeni Aero 2016 szakkiállításon mutatták be a kecskeméti Magnus Aircraft elektromos repülőgépét. A Magnus–Siemens együttműködéssel fejlesztett eFusion máris rangos szakmai elismerésben részesült, elnyerte a kisrepülők innovációs díját, a...
A friedrichshafeni Aero 2016 szakkiállításon mutatták be a kecskeméti Magnus Aircraft elektromos repülőgépét. A Magnus–Siemens együttműködéssel fejlesztett eFusion máris rangos szakmai elismerésben részesült, elnyerte a kisrepülők innovációs díját, az „E-FLIGHT AWARD 2016”-ot.
A kétüléses, könnyű szerkezetes repülőgép szénszálas kompozit anyagokból készült, súlya 410 kilogramm. A géptestet a Magnus Aircraft szakemberei fejlesztették, a tisztán elektromos hajtású repülőgép elektromos motorját és teljes elektromos rendszerét a Siemens szállította. A legnagyobb kihívást az elektromos hajtás megoldása, valamint az akkumulátorok mérete és elhelyezése jelentette. Jelenleg 20–25 percet képes a levegőben tölteni.
Az eFusion a pilótaképzésben, valamint a vészhelyzeti képzésben is használható lesz, mivel az ülések egymás mellett vannak. A vészhelyzeti képzésen való részvétel 2017-től a kereskedelmi célú repülést végző pilóták számára is kötelező lesz, ekkor a teljes automatikát kikapcsolva kell különböző speciális helyzetekben repülniük. Ahhoz, hogy ezt megtanulják, kisebb gépeken kell gyakorolniuk, amihez segítséget nyújt majd az eFusion, amellyel óránként akár 80 liter kerozint is meg tudnak majd spórolni a repülőakadémiák - magyarázta a kommunikációs vezető.
A fejlesztés következő szakaszában az üzemidőt több órára szeretnék növelni. Később pedig egy hibrid, Rotax motorral közösen dolgozó rendszert is be szeretnének mutatni. A Magnus Aircraft közlése szerint a gép piaci bevezetése 2017-re valósulhat meg. Azonban a dátumot a hatósági engedélyek megszerzése és a gyártókapacitás bővítésének menete még befolyásolhatja.
A Villanyszerelők Lapja egy havi megjelenésű épületvillamossági szaklap, amely nyomtatott formában évente 10 alakommal jelenik meg. A VL elsődlegesen a villanyszereléssel, épületvillamossági kivitelezéssel foglalkozó szakembernek szól, de haszonnal olvashatják üzemeltetők, karbantartók, társasházkezelők és mindenki, aki érdeklődik a terület újdonságai, előírásai, problémái és megoldásai iránt.
A VL előfizetési díja egy évre 9950 Ft, amelyért 10 lapszámot küldünk postai úton. Emellett az előfizetőink pdf-ben is letölthetik a legfrissebb lapszámokat, illetve korlátlanul hozzáférhetnek a korábbi számok tartalmához is, így 20 évnyi tudásanyagot vehetnek bírtokba.