Barion Pixel

Villanyszerelők Lapja

Oltópont lehet a Tungsram gyárából

| |  349 |

Oltópont lehet a Tungsram gyárából

Dolgozói egészségének érdekében mind az öt gyárát felajánlotta oltópontnak a magyarországi székhelyű technológiai szolgáltató Tungsram Group. Elsőként a Hajdú-Bihar megyei kormányhivatal reagált pozitívan a megkeresésre, és több feltétel betartása mellett engedélyezte az oltásokat a Tungsram hajdúböszörményi gyárának területén.

A 3600 főt foglalkoztató Tungsram öt gyárat üzemeltet Magyarországon: Budapesten (ahol a vállalat központja is található), Hajdúböszörményben, Kisvárdán, Nagykanizsán és Zalaegerszegen. A vállalat vezetése nemrégiben kéréssel fordult a telephelyeken illetékes kormányhivatalokhoz, amelyben oltópontnak jelentkezett a COVID-19 vakcinálási kampányban. “Négy gyár esetében még várjuk a pozitív választ, ám a Hajdú-Bihar megyei kormányhivataltól jelezték: segíthetjük az országos oltási kampányt a 336 főt foglalkoztató hajdúböszörményi gyár oltóponttá válásával”, mondja Joerg Bauer elnök-vezérigazgató. “A Tungsram dolgozóinak egészségét a világjárvány előtt is kiemelt fontosságúnak tartottuk, tavaly óta pedig extra erőfeszítéseket is tettünk mind az egészségvédelem, mind a tájékoztatás terén. Nagyon örülünk a pozitív elbírálásnak, hogy a magunk eszközeivel mi is hozzájárulhatnánk azon erőfeszítésekhez, amelyet az egészségügy és a kormányzat tesz a COVID-19 visszaszorításáért és az oltakozási kedv növeléséért.”

A megvalósulás lehetőségeiről csak most kezdődik az egyeztetés, ám a feltételek között szerepel, hogy csak az országos rendszerben regisztrált munkatársakat lehet beoltani a telephelyen, és az oltó orvos végezheti a szükséges adminisztrációt.

A Tungsram tavaly február óta élen jár a COVID-19 elleni védekezésben: már az országos vészhelyzet meghirdetése előtt korlátozásokat vezetett és tartatott be a gyári dolgozók védelme érdekében, home office-ba küldte irodai munkatársait, saját fertőtlenítőt gyárt és oszt szét a munkahelyeken, többször maszkokat, vitamincsomagokat adott a dolgozóknak, valamint külön belső hírportált, heti nyomtatott hírlevelet hozott létre, plakátkampányokat indított az aktuális COVID-információk széles körű megismertetése végett. Az ingyenes egészségügyi szűrések, sportolási lehetőségek korábban is részei voltak a vállalati kultúrának, egészségvédelmi erőfeszítéseknek – ezt a szellemiséget még a Tungsram első virágkorából hozta magával, amikor Aschner Lipót vezérigazgató korát megelőzve, a két világháború közötti évtizedekeben vezetett be dolgozói jólléti intézkedéseket és fejlesztéseket az újpesti gyárban.

KoronavírusTungsram