A „Panasza van? Segítünk!” sorozat részeként a MEKH újabb két információs füzetet jelentetett meg a fogyasztók naprakész tájékoztatása érdekében.
Az 5-ös számú fogyasztóvédelmi kiadvány célja, hogy segítse az eligazodást a felhasználókkal kapcsolatban álló energia- és közműszolgáltatók között. A kiadvány röviden bemutatja a villamosenergia-, a földgáz-, a távhő- és a víziközmű-szolgáltatók működését, illetve tájékoztatást nyújt a földgáz- és villamosenergia-szolgáltatás esetén lehetséges kereskedőváltás folyamatáról, és kitér az egyetemes szolgáltatói és a versenypiaci szerződés közötti különbségekre.
A 6-os számú kiadvány azok számára hasznos, akik új közműcsatlakozás kialakítását tervezik. Az információs füzet betekintést nyújt a szerződéskötés, majd a csatlakozás kiépítésének és üzembe helyezésének folyamatára.
A csatlakozás folymata.
Az elkövetkező hetekben a MEKH valamennyi megyeszékhely kormányhivatalában sajtótájékoztató keretében mutatja be új kiadványait, melyeket a szolgáltatók ügyfélcentrumaiba is eljuttat.
Az új tájékoztatók és a „Panasza van? Segítünk!” sorozat korábbi kiadványai elérhetők a lenti linkről.
- Igénybejelentéstől az üzembe helyezésig
Tájékoztató a közműcsatlakozásról. - Döntsön megfontoltan!
Tájékoztató az energia- és közműszolgáltatókról. - Különleges bánásmódban részesülő fogyasztók
Tájékoztató fizetési nehézségek esetére, illetve védendő fogyasztóknak. - Jelentse be időben!
Tájékoztató a felhasználóváltozásról. - Óvja mérőóráját!
Tájékoztató a szabálytalan vételezésről. - Ismerje meg jogait!
Tájékoztató a szolgáltatókkal kapcsolatos vitás kérdések rendezéséről.