Villanyszerelők Lapja

Világítástechnikai terméket webáruházból?

| |  1554 | szóljon hozzá!

Világítástechnikai terméket webáruházból?

Az utóbbi években számos cég keményen „megdolgozott” azért, hogy a vásárlók és a szakemberek ne merjenek interneten világítástechnikai terméket vásárolni.

A Villanyszerelők Lapja is írt több cikket életveszélyes, beazonosíthatatlan fogalmazótól, gyártótól származó LED reflektorokról, villamossági termékekről. Ahogy ez a villanyszerelési szakmában is van, az e-kereskedelem térhódítása is ideig-óráig teret ad a kóklereknek.

Az internet azonban szűrő is, hiszen míg a közveszélyes „építési próbálkozó” viszonylag könnyen elbújhat, és újabb károkat okozhat a szakmának egy új cég mögé bújva, egy olyan felületen ez lehetetlen, ahol a csalódott vásárlók egy életen át elérhető nyomot tudnak hagyni a cég minden adatáról. Hiába változik meg esetleg egy weboldal, vagy a cég neve, könnyen utolérhető akár egy fórumbejegyzésben a vállalkozás előélete. 

Az átláthatóság pedig hosszútávon ledarálja az oda nem illőket és egy olyan kereskedelmi réteget „nevel ki”, amely sokkal jobban figyel vásárlói igényeire, véleményeire, mint korábban bármilyen szereplő. Ez a változás hosszútávon megkönnyíti a végfelhasználó és a kivitelező életét is, hiszen sokkal gyorsabban – akár egy építkezésen – juthat műszaki, ár, elérhetőségi információhoz egy adott termékkel kapcsolatban.

Egy év alatt 34%-al nőtt a magyarországi e-kereskedelem

Az eNET Internetkutató Kft. webáruházak körében végzett friss kutatási eredménye alapján a régióban is kiemelkedő mértékben, ~34%-al nőtt 2016-ban az e-kereskedelem aránya. 2016-ban 427 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak le a magyar webshopok, ami a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom több mint 5%-a.

A legnagyobb volumenben értékesített termékkategóriák között szerepeltek a számítástechnikai és szórakoztató elektronikai eszközök, a ruházati termékek, a játékok/ajándékok és a háztartási gépek/fehéráruk, mely termékkategória online forgalmat tekintve kiütötte a tavalyi évben TOP 5-ben szereplő lakásfelszereléshez kötődő termékeket.

Nem csak a piac mérete, de a virtuális kosarak mérete is növekedett, tavaly átlagosan 13 000 forintot költöttek a neten az online vásárlók egy alkalommal, ami 1700 forintos növekedést jelent a 2015-ös évhez képest. Tehát a növekedés kiemelkedő, azonban a fejlett országok e-kereskedelmi arányát tekintve még sereghajtók vagyunk. Az e-kereskedelemben kiemelkedő eredményeket elérő országok példája azonban megmutatja, hogy milyen forradalmi változások várhatók hazánkban a következő években.

Nem kell félni

A vásárlót az online térben sokkal több jog illeti meg, mint a hagyományos vásárlás során. Külön érdemes kiemelni, hogy a hazai fogyasztóvédelmi szabályok lényegesen szigorúbbak, mint a környező országoké. Ezek a szabályozások elsősorban a fogyasztókra vonatkoznak, vállalkozásokra nem.

Van pozitív magyar példa

Az elmúlt években számos magyar világítástechnikai vállalkozás fókuszált az online kereskedelemre. A legnagyobb sikereket azok tudták elérni, amelyeknél a webáruház nem egy mellékszál, hanem a fő értékesítési csatorna lett. Jó néhány online világítástechnikai kereskedőről már elmondható, hogy nem árul és nem akar árulni nevenincs ipari hulladékot, részint szakmai elhivatottság, részint pedig a fentebb taglalt vásárló elégedettség miatt.

Jó példa erre a Lumenet Prémium Világítástechnikai webáruház. A 2012. őszén még Vilagitas.eu néven indult oldal megálmodói egy olyan rést kívántak megcélozni, ami akkoriban még nem is létezett a magyar e-kereskedelemben: kizárólag jó nevű gyártók (Osram, Philips, Sylvania, GE) gyártók termékeit kezdték forgalmazni. A terv bevált: a Lumenet ma már több mint 100 000 elégedett vásárlót tudhat magáénak és az elmúlt években megszerezte a magyarországi e-kereskedelemben elérhető összes szakmai elismerést: Országboltja Népszerűségi és Minőségi Díjak, Az Év Honlapja 2016, Az Év Internetes Kereskedője 2016. Utóbbi azért is különleges elismerés, mert korábban olyan e-kereskedők nyerték meg ezt a díjat, mint a Vatera, a Bookline, a Játéknet, vagy a Netpincér. 

A Lumenet egyik sajátossága, hogy az általa értékesített termékek minőségben bízva nem különbeztet meg fogyasztót és például fogyasztónak nem számító villanyszerelő vállalkozót: a fogyasztóvédelmi szabályokban rögzített 14 napos elállási jogot LED fényforrások esetében 6 hónapra, minden más termék esetében 30 napra bővíti ki. Így a kivitelezéskor esetleg megmaradt lámpatestek, fényforrások gond nélkül visszavihetők. Sajátosság még a LED fényforrásokra nyújtott háztól-házig garancia, azaz az otthongarancia. Ez azt jelenti, hogy a Lumeneten házhozszállítással rendelt LED fényforrások esetleges meghibásodásakor nincs más teendője a vásárlónak, csak jelezni a problémát az oldalon a cég a saját költségén futárt küldd érte és díjmentesen elküldi az új csereterméket. Mindezt céges vásárlás esetén is.

Amennyiben pedig műszaki kérdés merül fel egy termékkel kapcsolatban, a szaküzletben, e-mailben, vagy telefonon az adott termékhez valóban értő tanácsadók segítik a döntést.

Nem kell napokig várni

A Lumenet bő 50 000 terméket tartalmazó készletéből történő vásárlás esetén a délután három óráig beérkező rendeléseket másnap – időablakkal előre jelzett időpontban – az ország bármely pontjára kiszállítja, de hamarosan elérhető lesz az országos aznapi csomagautomatás szállítás is.

Érdemes tehát megismerni a legújabb fényforrásokat, lámpatesteket online is. Ahogy az oldal szlogenje mondja: "látogass el weboldalunkra, vagy szaküzletünkbe és… Szeresd a fényt!"

Megnézem!

LEDVilágítástechnika



A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.