Új vontatási transzformátorok a Bombardier vonatszerelvényein
2017. április 25. | VL online | 1465 |
Az alábbi tartalom archív, 7 éve frissült utoljára. A cikkben szereplő információk mára aktualitásukat veszíthették, valamint a tartalom helyenként hiányos lehet (képek, táblázatok stb.).
Az energiafogyasztás csökkentése és a vasúti hálózat fejlesztése érdekében a Bombardier járműtetőre szerelhető vontatási transzformátorokkal szereli fel vonatszerelvényeit.
Egy osztrák állampolgár átlagosan évente közel 1425 kilométert utazik vonattal. Világviszonylatban ez azt jelenti, hogy Japán és Svájc után Ausztriában utaznak a legtöbbet vasúton. Az ország 2020-ra vonatkozó távlati célkitűzése, hogy a közel 5000 km hosszúságú pályahálózatán évente 500 millió utast, illetve 150 millió tonna árut szállítson. A vasúti hálózat jelenleg tervezett fejlesztése és bővítése ennek a célkitűzésnek az elérését szolgálja.
Első ütemben 42 db Effilight® járműtetőre szerelhető vontatási transzformátor kerül beépítésre a TALENT motorvonatokon, de 2024-ig 300 vonatszerelvényhez összesen 600 vontatási transzformátor megvásárlására kerül sor.
Az E42 transzformátort arra a 21 vonatszerelvényre telepítik, amelyek az osztrák Vorarlberg tartomány vidéki és városi területeit, valamint a tartományt a szomszédos országokkal összekötő vonalakon üzemelnek majd, és biztosítják a közutak tehermentesítését.
A vontatási transzformátorok biztonságos feszültségszintű villamos energiát szolgáltatnak az olyan alapvető fontosságú vasúti működésekhez, mint például a vontatás, a fékezés, a világítás, a légkondicionálás, az utastájékoztatás, a jelzőberendezések és a kommunikáció.
Az urbanizáció és a gazdasági fejlődés növeli a hatékony közlekedés iránti igényt, mivel egyre többen választják azokat elővárosi, térségi és intercity közlekedési rendszereket, amelyek a városközpontokat összekötik az agglomerációval és a távolabbi régiókkal.
A következő generációs Effilight vontatási transzformátora szabadalmaztatott konstrukciójú, csúcstechnológiát képviselő olajkamrával épül. Az egyedi kialakítású olajkamra a teljes körű funkcionalitás garantálása mellett akár 70%-kal is csökkenti a szükséges olaj mennyiségét. Az olaj-megtakarítás ellensúlyozza azt a többlet rézfelhasználásból eredő költséget, amelyre a veszteségek mérséklése és az energiahatékonyság növelése érdekében van szükség. A jobb energiahatékonysági követelmények érdekében úgy optimalizálták a termék konstrukcióját, hogy az azonos tömegű, de a hagyományos transzformátorokhoz képest 25 százalékkal csökkentette a terhelési veszteséget.
A Villanyszerelők Lapja egy havi megjelenésű épületvillamossági szaklap, amely nyomtatott formában évente 10 alakommal jelenik meg. A VL elsődlegesen a villanyszereléssel, épületvillamossági kivitelezéssel foglalkozó szakembernek szól, de haszonnal olvashatják üzemeltetők, karbantartók, társasházkezelők és mindenki, aki érdeklődik a terület újdonságai, előírásai, problémái és megoldásai iránt.
A VL előfizetési díja egy évre 9950 Ft, amelyért 10 lapszámot küldünk postai úton. Emellett az előfizetőink pdf-ben is letölthetik a legfrissebb lapszámokat, illetve korlátlanul hozzáférhetnek a korábbi számok tartalmához is, így 20 évnyi tudásanyagot vehetnek bírtokba.