Barion Pixel

Villanyszerelők Lapja

Modern szellőztetőrendszer Ázsia leghosszabb közúti alagútjában

2017. június 6. | VL online |  2486 |

Az alábbi tartalom archív, 7 éve frissült utoljára. A cikkben szereplő információk mára aktualitásukat veszíthették, valamint a tartalom helyenként hiányos lehet (képek, táblázatok stb.).

Modern szellőztetőrendszer Ázsia leghosszabb közúti alagútjában

Az indiai Dzsammu és Kasmír államban létesült, 10,8 km-es, Ázsia leghosszabb közúti alagútjának számító Chenani-Nashri alagutat a legmodernebb szellőztetési rendszerrel szerelték fel, amely friss levegőt biztosít a létesítményen áthaladó járművezetők számára.

Nagy teljesítményű hajtások és motorok működtetik a speciális biztonsági szoftverrel kiépített szellőztetőrendszert, és biztosítják a közlekedésben és a területek összekötésében alapvető fontosságú létesítmény hatékony üzemét.   

A Chenani-Nashri alagút 30 kilométerrel lerövidíti az utazási távolságot az állam két fővárosa között, illetve még kedvezőtlen időjárási viszonyok között is biztonságos és gyors átkelést biztosít az ingázók számára.  

A hosszú alagutak esetében alapvető fontosságú szerepet játszik a szellőztetőrendszer, mivel ez szállítja a szükséges tiszta levegőt, biztosítja a megengedett szén-dioxid-szintet, és ez vezeti el a járművek ártalmas kipufogógázait. A közlekedők zökkenőmentes utazását és biztonságát szem előtt tartva, az alagút szellőztetéséhez alacsony harmonikus torzítású, változtatható fordulatszámú hajtásrendszert (VSD) terveztek és építettek be. A friss levegő szállítását és az elszívást biztosító VSD-k és a motorokat az északi (Nashri) és a déli (Chenani) kapuknál építették ki.   A VSD-k beépített redundanciával rendelkeznek, így minimális üzemidő-kiesést garantálnak.

Az 1200 méter tengerszint feletti magasságban épült Chenani-Nashri alagút a National Highway Authority of India (NHAI) irányítása alatt álló projekt része. A 44-es számú főúton létesített alagút Dzsammu és Szrinagar között biztosít közúti összeköttetést. A környéken gyakori az intenzív havazás és a lavina, amely gyakran elzárja az utat a közlekedés elől, illetve veszélyezteti a közlekedés biztonságát is.  A korszerű közúti alagúttal sikeresen küzdik le a kedvezőtlen domborzati viszonyokból és a nagy távolságokból eredő kihívásokat.

A Chenani-Nashri alagútban is alkalmazott ABB technológiája kulcsfontosságú szerepet játszott a világ több korszerű, komplex infrastrukturális létesítményében is, így a világ legnagyobb teljesítményű szellőztetőrendszerében is, amely a 2016 decemberében Svájcban átadott Gotthárd-bázisalagút üzemelését biztosítja. A Gotthárd-bázisalagút a világ leghosszabb (57 km) és legmélyebb (maximális mélysége 8000 láb) vasúti alagútja. 

 

A Villanyszerelők Lapja egy havi megjelenésű épületvillamossági szaklap, amely nyomtatott formában évente 10 alakommal jelenik meg. A VL elsődlegesen a villanyszereléssel, épületvillamossági kivitelezéssel foglalkozó szakembernek szól, de haszonnal olvashatják üzemeltetők, karbantartók, társasházkezelők és mindenki, aki érdeklődik a terület újdonságai, előírásai, problémái és megoldásai iránt.

A VL előfizetési díja egy évre 9950 Ft, amelyért 10 lapszámot küldünk postai úton. Emellett az előfizetőink pdf-ben is letölthetik a legfrissebb lapszámokat, illetve korlátlanul hozzáférhetnek a korábbi számok tartalmához is, így 20 évnyi tudásanyagot vehetnek bírtokba.

Érdekel az előfizetés →

Beleolvasok →

 

ABBTechnológia