Barion Pixel

Villanyszerelők Lapja

Forgalomba álltak az első elektromos Volvo teherautók

2019. február 25. | VL online |  1617 |

Forgalomba álltak az első elektromos Volvo teherautók

A Volvo Trucks két kisebb modelljéből, az FL-ből és az FE-ből készített elektromos változatot, amelyeket tavaly mutattak be, most pedig már a gyártásuk is megindult.

Először az FE-ből épített kukásautót adják át a Renova nevű vállalatnak, és az FL áruszállító változatát kezdheti alkalmazni a TGM nevű logisztikai cég.

Egyelőre viszonylag kis példányszámban gyártják a két elektromos teherautót, a Volvo azonban azt ígéri, hogy az év második felére fel tudja futtatni a gyártást, így több vásárlót tud majd kiszolgálni. Az első sofőrök, akik ilyen teherautókat vezetnek majd, állítólag már korábban kipróbálhatták a prototípusokat, és a Volvo szerint elsősorban a hajtás rövid reakcióidejét, illetve az alacsony zajszintet értékelték nagyra.

Az FL elektromos változatát 251 lóerő csúcsteljesítményű és 177 lóerő folyamatos teljesítmény leadására képes villanymotor hajtja, és 100 és 300 kWh közti akkumulátor-kapacitással kínálják. Ez legfeljebb 300 km-es hatótávot jelent, és mivel a TGM-nél várhatóan városi szállításra használják majd az elektromos Volvókat, ez akár elég is lehet egy egész napra. A Volvo szerint egyébként az akkumulátorok 150 kW-os töltési sebességet simán elviselnek, azaz másfél óra alatt a legnagyobb változat is utántölthető 80%-ra. A nehezebb FE – ezt használják majd a kukások – erősebb hajtást kap, ez 502 lóerő csúcsteljesítmény és 353 lóerő folyamatos teljesítményű, viszont itt a legfeljebb 300 kWh-s akkucsomag is legfeljebb 200 km-re elegendő. A szemétszállítási feladatokra azonban ez is elégséges lehet, és itt szükség van a 27 tonnás teherbírásra.

Városi környezetben az elektromos modellekre való átállás a teherautók esetében gyorsabban is végbemehet, mint a személyautók között, ezen a területen ugyanis hamarabb megtérülhet az elektromos hajtás magasabb ára az alacsonyabb üzemeltetési költségeken. Ám az is látszik, hogy a jelenlegi műszaki lehetőségek mellett a hosszú távú fuvarozásban, ahol napi 2-300 km-nél nagyobb távolságokat kell megtenni egy huzamban, egyelőre kiválthatatlanok a dízelmotorok.

 

A Villanyszerelők Lapja egy havi megjelenésű épületvillamossági szaklap, amely nyomtatott formában évente 10 alakommal jelenik meg. A VL elsődlegesen a villanyszereléssel, épületvillamossági kivitelezéssel foglalkozó szakembernek szól, de haszonnal olvashatják üzemeltetők, karbantartók, társasházkezelők és mindenki, aki érdeklődik a terület újdonságai, előírásai, problémái és megoldásai iránt.

A VL előfizetési díja egy évre 9950 Ft, amelyért 10 lapszámot küldünk postai úton. Emellett az előfizetőink pdf-ben is letölthetik a legfrissebb lapszámokat, illetve korlátlanul hozzáférhetnek a korábbi számok tartalmához is, így 20 évnyi tudásanyagot vehetnek bírtokba.

Érdekel az előfizetés →

Beleolvasok →

 

E-mobilitásElektromos autó

Kapcsolódó