Elektromos teherautó és kamion a Daimlertől
2018. június 18. | Kósa Krisztina | 3147 |
A Freightliner eM2-es teherautót és az eCascadia nyergesvontatót az észak-amerikai piac igényeire szabták.
A Daimler teherautós részlegének E-Mobility Group nevű csapata egyesíti a világszerte folyó, alternatív hajtású fejlesztéseket, melyeket most közös irányítás alá von. Ebből az alkalomból mutatták be a két elektromos járművet, az eM2-es teherautót és az eCascadia nyergesvontatót. Ezekből még az idén 30 darabot építenek, amelyet ügyfelek tesztelhetnek majd, a sorozatgyártás 2021-ben indul.
Az eM2-es a 9-12 tonna össztömegű kategóriába tartozik, a hajtómotor 480 lóerős, a 325 kWh kapacitású akkumulátor pedig 370 km-es hatótávolságot biztosít. Villámtöltővel 60 perc alatt lehet 300 km megtételére elegendő energiát tölteni az akkumulátorba. Az eCascadia a nagyteherbírású (class 8) kategóriába tartozik, a hosszú orrban elhelyezett villanymotor 730 lóerős, az 550 kWh kapacitású akkumulátorral pedig 400 km a hatótávolság. Villámtöltővel 90 perc alatt 320 km-nyi energiát lehet beletáplálni az akkumulátorba.
A Villanyszerelők Lapja egy havi megjelenésű épületvillamossági szaklap, amely nyomtatott formában évente 10 alakommal jelenik meg. A VL elsődlegesen a villanyszereléssel, épületvillamossági kivitelezéssel foglalkozó szakembernek szól, de haszonnal olvashatják üzemeltetők, karbantartók, társasházkezelők és mindenki, aki érdeklődik a terület újdonságai, előírásai, problémái és megoldásai iránt.
A VL előfizetési díja egy évre 9950 Ft, amelyért 10 lapszámot küldünk postai úton. Emellett az előfizetőink pdf-ben is letölthetik a legfrissebb lapszámokat, illetve korlátlanul hozzáférhetnek a korábbi számok tartalmához is, így 20 évnyi tudásanyagot vehetnek bírtokba.
Elektromos autóEnergiahatékonyságÉrdekességZöld energia