Ügyfélszerzés az internetről
2012/1-2. lapszám | Komáromi Zsombor | 4044 |
Figylem! Ez a cikk 13 éve frissült utoljára. A benne szereplő információk mára aktualitásukat veszíthették, valamint a tartalom helyenként hiányos lehet (képek, táblázatok stb.).
Cikksorozatunk előző részében az internet által nyújtott ügyfélszerzési lehetőségekről írtunk általában. Röviden összefoglalva a lényeg a következő: mivel egyre többen érik el és használják az internetet, ezért lassan ez válik a leghatékonyabb ügyfélszerzési lehetőséggé. Ennek megfelelően egyre több villanyszerelőnek van saját weboldala, ezért egyre nagyobb a konkurenciaharc ezen a területen is. Tehát a kolléga akkor fog tudni weboldalával új ügyfeleket szerezni, ha tudja, mit szeretnek, mit csinálnak az interneten lehetséges ügyfelei. Erről szól cikksorozatunk második része.
Mit csinálnak a lehetséges megrendelők, ügyfelek az interneten?
Erre röviden két válasz adható:
- informálódnak és
- szórakoznak.
Az informálódás és a szórakozás tevékenységei az interneten összemosódnak. Lehet, hogy valaki villanyszerelőt keres a házához a neten, de ha meglát egy érdekes videót közben a kedvenc autómárkájáról, elkezdi azt nézni. Ha valaki tévézik, akkor csak passzív befogadója a műsornak. Az internetezők azonban aktívan vesznek részt a tartalom kiválasztásában: a weboldalakon arra kattintanak, ami érdekli őket, ami felkelti az érdeklődésüket. Ezek a kattintások mindig apró döntések, amelyek az internetezőt egyik honlapról a másikra viszik, gyakran ismeretlen „vizekre” sodródva.
Ha egy weboldalon valamire „rákattintunk”, általában egy másik weboldalra jutunk. Ez a két weboldal tehát össze van kapcsolva. Ezt a kapcsolatot hivatkozásnak (angolul link vagy hyperlink) nevezik. Ezek a linkek olyanok, mint valamiféle kis teleportálok, ezek segítségével lehet utazni a weboldalak között. Aki ezekre a linkekre kattintva egyik oldalról a másikra ugrik, arra mondjuk azt, hogy „szörföl”.
A szörfölők főként szórakozást keresnek a neten. Amikor azonban valami megragadja a figyelmüket, akkor általában átváltanak kereső üzemmódba, hogy egy adott témában részletesebben tájékozódhassanak. Fontos kiemelni tehát, hogy a potenciális ügyfelek egy része csak „szörföl”, azaz böngészik az interneten. Másrészük azonban már konkrétan keresi az Ön által nyújtott szolgáltatást. Ám pontosítani szükséges: a lehetséges ügyfélnek nem az a végcélja, hogy villanyszerelőt találjon. A villanyszerelő csak eszköz céljai elérésére. Az ügyfelek végső célja azonban az, hogy saját problémájára megoldást találjon.