Villanyszerelők Lapja

Címke: Villamos vontatás

  1. Újraindul a magyar vasúti járműgyártás

    A magyar vasúti járműgyártás történetének eddigi legnagyobb vállalkozása veszi kezdetét a Dunakeszi Járműjavítóban, ahol 680 vasúti személykocsit gyártanak az Egyiptomi Nemzeti Vasúttársaság részére....

  2. A vasúti kocsik elektromos hálózata

    A vasúti kocsik ma már elképzelhetetlenek hálózati csatlakozóaljzatok nélkül, hiszen teljesen hétköznapi igény, hogy az utasok menet közben is tölteni tudják telefonjaikat és a különböző elektronikai készülékeiket, azonban nem volt ez mindig így. Cik...

  3. Új áramellátási megoldás az Egyesült Királyság vasúti hálózatához

    20 millió dollár értékű beruházás a Network Rail pálya menti erősáramú elektronikai megoldásra nagysebességű villamos motorvonatokhoz....

  4. Jöjjön akkor a Gigant!

    Közkívánatra a dízel elektromos mozdonyok után bemutatunk egy igazi villamos „erőművet”, az egykori V63-as villanymozdonyt, vagy ahogyan a vasutasok mondják a Gigantot....

  5. Az orosz Szergej és a svéd Nohab

    A dízelmozdonyok többsége valójában villanymozdony, a dízelmotor csak a generátorok meghajtására szolgál, amely a villamos energiát termeli a vontatómotoroknak. Két legendás mozdony működését részleteztük....

  6. A metró biztosítóberendezései szakmai szemmel

    A tegnapi és a közelmúltban történt metróbalesetek adják az apropót, hogy átnézzük szakmai szemmel, mennyiben változott, korszerűsödött a metró jelző- és biztosítóberendezés rendszere....

  7. Jövő márciusban indulhat a felújított metró

    Jövő márciusban forgalomba állhat az első felújított metrószerelvény a 3-as vonalon, a Metrowagonmash által szállított prototípus jármű a napokban kezdi meg a próbafutásokat – jelentette be Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója kedden Budapesten....

  8. A villamos vasúti vontatás fejlődése

    Ma már villamos mozdonyok biztosítják a forgalmas vonalakon a gazdaságos teherárú és személyszállítást. Gyorsabb, kényelmesebb, tisztább, ám nem volt ez mindig így, hosszú volt a fejlődés útja, amíg elértünk az 50 periódusú villamos vontatás megindul...