Villanyszerelők Lapja

50 éve a nemzetközi, 20 éve a hazai piacon

2019. június 12. | támogatott cikk |  14 | |

50 éve a nemzetközi, 20 éve a hazai piacon

Ötven év: egy független családi tulajdonban lévő francia vállalat, amely ma globális szinten piacvezető szerepet tölt be a villamos termékek és a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatások B2B forgalmazásában. 46 000 munkatárssal, 22,4 milliárd euró éves forgalommal, 170 operatív leányvállalata és 2800 telephelye révén 44 országban van jelen.

A Sonepar alapítása

A mai Sonepar kialakulása hosszú utat járt be, de a csoport vállalkozó, kezdeményező szelleme egész idő alatt állandó volt. A történet 1867-ig nyúlik vissza, amikor a Coisne és a Lambert család létrehozta vállalkozását a textiliparban, amelyben majdnem 100 éven keresztül tevékenykedett. A két család generációról generációra vitte tovább a céget. A fordulópont az 1960-as években következett. 11 Coisne és Lambert családtag létrehozta a Société de Négoce et de Participation (Sonepar) nevű vállalatot, amely arra volt hivatott, hogy menedzselje a textiliparon kívüli számos más területet és az ezekhez kapcsolódó befektetéseket, amelyekben a cég tevékenykedett. Néhány évvel később Henri Coisne felismerte, hogy a villamossági piacban nagy lehetőségek vannak. 1968-ban felhatalmazást kapott a cég kiterjesztésére, így 1969-ben a francia Comptoir d’Électricité Franco-Belge nevű villamossági cég akvizíciójával a Sonepar belépett a villamossági piacra.

1977-ben a Sonepar 1275 munkatársa teljes körű lefedettséget ért el Franciaországban. Ebben az időszakban a cég 57 telephellyel és 50 000 ügyféllel rendelkezett. Henri Coisne felismerte, hogy a villamossági piacban nagy lehetőségek vannak. 1969-ben a francia Comptoir d’Électricité Franco-Belge nevű villamossági cég akvizíciójával a Sonepar belépett a villamossági piacra.

Nemzetközi terjeszkedés

Az egymást követő akvizícióknak köszönhetően a Sonepar hatalmas fejlődésnek indult Franciaországban. A céget a sajátos családi tulajdonosi formából eredő különleges cégkultúra segítette abban, hogy kiemelkedjen a francia és később az európai, majd a nemzetközi versenytársak közül. Ez a szilárd alap az évtizedek során folyamatosan erősödött és még ma is fennáll.

Franciaországból egy globális szintű piacvezető

1977-ben a Sonepar 1275 munkatársa teljes körű lefedettséget ért el Franciaországban. Ebben az időszakban a cég 57 telephellyel és 50 000 ügyféllel rendelkezett. 1982-ben megkezdődött a nemzetközivé válás. Terjeszkedését Euróbában kezdte: Németországban, Hollandiában, majd később Spanyolországban, Olaszországban és Belgiumban vásárolt fel cégeket.

1998-ban a NorthEast Electrical Distributors megvásárlásával a cég megkezdte tevékenységét az USA-ban is. Ez volt az az év is, amikor az alapító lánya Marie-Christine Coisne-Roquette lett a Sonepar csoport elnöke. A következő 10 évben a Sonepar évről évre nőtt, és megerősítette jelenlétét minden kontinensen (Nagy-Britannia, India, Kolumbia, Peru, Thaiföld, Új-Zéland). Az új akvizícióknak, valamint a fenntartható fejlődésnek köszönhetően az Egyesült Államok a Csoport legnagyobb piacává vált. 2019-ben a Sonepar az ágazat egyik legjelentősebb szereplője. A cég 50. születésnapját a jövőbe való tekintéssel és a piaci trendeket követő felfogással ünnepli.

Magyarország

A mai Sonepar Magyarország Kft. 1991 tavaszán alakult kisvállalkozásként, amely azóta 14 telephellyel rendelkező, országos lefedettségű villamossági kereskedelmi hálózattá nőtte ki magát. 155 munkatárssal, 14,8 milliárd éves árbevétellel Magyarország piacvezető villamossági kereskedései között tudhatja magát. Az első gyökeres változást 1999 tavasza jelentette, amikor a francia Sonepar többségi tulajdont szerzett a társaságban, azonban a cég továbbra is GÁTIBA néven szerepelt a piacon. Az egyre növekvő igények és a szándék, hogy a vevők az ország minden területén hasonló színvonalú kiszolgálásban részesüljenek, vezették a céget a piaci jelenlét folyamatos erősítésére. 2007 januárjában a Sonepar csoport 100%-os tulajdonszerzésével egy időben a cég neve a mostani Sonepar Magyaroszág Kft.-re változott.

A mai Sonepar Magyarország Kft. 1991 tavaszán alakult kisvállalkozásként, amely azóta 14 telephellyel rendelkező, országos lefedettségű villamossági kereskedelmi hálózattá nőtte ki magát.

A jelentős mértékű tőke bevonása, valamint a szakmai befektető stratégiai célkitűzése megalapozta a piaci szerepvállalás kibővítésének lehetőségét. Ennek eredményeként a villamossági anyagok teljes termékválasztékára bővülhetett a cég termékszerkezete, és egyben lehetőség nyílt nagyobb és átfogóbb raktárkészlet tartására, új szolgáltatások bevezetésére. 2007-ben megjelent a Sonepar első, átfogó termékkatalógusa, és megrendezte első Szakmai Napját, amit azóta is a szakma, hazai piacon egyedülálló rendezvényeként, évről évre megrendez. A Sonepar Magyarország lehetőséget teremtett vevői számára az este 20 óráig történő rendelésleadásra, másnapi teljesítéssel, valamint egyedi megállapodás alapján, akár közvetlenül a munkaterületre történő kiszállításra.

Az innováció időszaka

Lépést tartva a digitális fejlődéssel 2008-ban a cég elindította az elektronikus kereskedelmet. Mivel a Sonepar kifejezetten fontosnak tartja partnerei és a villamosipar különböző területén dolgozó szakemberek megfelelő tájékoztatását a szakma újdonságairól, a legújabb trendekről és a műszaki információkról, ezért saját szerkesztésű kiadványt hozott létre: a Reportot. A kiadvány 2008 óta negyedéves megjelenéssel ma is a partnerei rendelkezésére áll. A következő években a cég egységesítette telephelyei arculatát. 2012-ben megújult elektronikus kereskedelmi áruháza egy B2B piacra optimalizált webshoppal. A rendszer az egyedi Sonepar termékadatbázison kívül, az átlagos webáruházaktól eltérő, üzleti igényeket is kielégítő funkciókkal rendelkezett már a bevezetés évében is.

2015 novembere mérföldkő volt a cég életében. A Sonepar Magyarország Kft. életében először teljesítette az 1 milliárdos havi forgalmat. A cégvezetés hamar felismerte, hogy a folyamatos fejlődés és versenyképesség fenntartásának elengedhetetlen feltétele a megfelelő informatikai támogatás biztosítása. Ennek a stratégiának az egyik elemeként 2017-ben nagy projekt indult. Bevezetésre került egy új integrált vállalatirányítási rendszer a Microsoft Dynamics AX. Ezt a stratégiát folytatva 2018-ban Magyarországon elsőként indított okostelefonon és táblagépeken használható B2B webáruházat, a MobiShop-ot.

Az idei év különösen jelentős a vállalat életében, hiszen 2019-ben ünnepli a Sonepar magyarországi jelenlétének 20. évfordulóját. A cég működésének alapját közös értékei, szabályai és elvei adják, melyek biztosítják céljai elérését, a fenntartható növekedést. A Sonepar Magyarország elsődleges célja „La Référence” lenni az iparágban.

„Többet nyújtani, mint mások!”


Kérjük, szánjon pár pillanatot a cikk értékelésére. Visszajelzése segít a lap és a honlap javításában.

Hasznos volt az ön számára a cikk?

 Igen

 Nem