Villanyszerelők Lapja

Nanocsoda és az életveszélyes marketing

2016. május 17. | Härtlein Károly |  7974 | |

Nanocsoda és az életveszélyes marketing

Víz alatt világító izzólámpa, vízben működtetett fúrógép és hajszárító – elég hatásos marketingeszközök egy spray alapú termék hatékonyságának bizonyítására, amely nanotechnológiás védőbevonatot kínál elektromos készülékeink számára nedvesség, korrózió és rövidzárlat ellen.

A nanotechnológiával és annak a vívmányaival most ismerkedik a világ. A tudósok egy kicsit többet tudnak erről, azonban a hétköznapi ember nem nagyon értesül róla, vagy ha igen, akkor bulvár cikkekből, amit nem a szakembereknek szánnak, és gyakran pontatlanok. A nanovilág csodái első hallásra bulvárosan szépek, szinte hihetetlenek, ám a sajtóhírek, akár szakszerűek, akár bulvárosak, szép lassan hozzászoktatnak minket ezekhez a csodákhoz. Ezzel magyarázható, hogy a kereskedők egy új termék megjelenésekor előszeretettel hivatkoznak a nanotechnológia által már elérhető „varázslatokra”, sajnos sokszor minden alap nélkül. A legtöbbször hihetetlen csodákra a „magyarázat” egy bűvös szó: nanotechnológia! Ezzel az átlagember nem tud vitatkozni, hiszen nem ért hozzá – legtöbbször a magyarázó sem ért hozzá, csak előveszi a lehengerlő stílust, és felváltva használ olyan szavakat, amelyekről legtöbbször azt sem tudja, hogy mit jelentenek. Ha bemutatóval is alátámasztják a csodát, akkor le is van zárva az ügy… Már csak fizetnünk kell, és vihetjük haza a nanocsodát!

A teljes cikket csak előfizetőink olvashatják, bejelentkezés után.

Ha van előfizetése, . Még nem előfizetőnk? Válasszon előfizetési konstrukcióink közül!

Előfizetés

ÉrintésvédelemVideóVizsgálat