Villanyszerelési Unió
2007/9. lapszám | netadmin | 2964 |
Figylem! Ez a cikk 17 éve frissült utoljára. A benne szereplő információk mára aktualitásukat veszíthették, valamint a tartalom helyenként hiányos lehet (képek, táblázatok stb.).
A Villanyszerelők Lapja szeptemberi lapszámának megjelenésekor 5 éves lett! A lap alapításakor kitűzött cél, a villanyszerelés gyakorlati oldalában érintett egyéni és társas vállalkozások megszólítása, szakmai információkkal való ellátása, kiadványunk bevezetése a szakmai közéletbe reményeinket meghaladó módon teljesült.
Tisztelt Olvasók!
A szaklap készítésében közreműködő szerkesztők és szerkesztőségi munkatársak számára az olvasó, az előfizető kiszolgálása az elsőrendű cél, hiszen ez a réteg az, amely anyagi és szakmai támogatásával biztosítja a kiadó működését, a fejlődés lehetőségét! Eddigi és jövőbeni közreműködését köszönjük! Amennyiben valóban az olvasók kiszolgálására törekszünk, úgy folytonosan keresnünk kell azokat lehetőségeket is, amelyekkel a szaklap által biztosított szolgáltatásokat bővíthetjük, megrendelőink számára az információközlésen túlmenően hasznos partnerek lehetünk!
Ennek megfelelően új kezdeményezést bocsátunk közre, amely a villanyszerelésben érintett vállalkozások egyik égető napi problémájára törekszik választ kínálni! Ez pedig nem más, mint a villanyszerelésben érintett vállalkozások összefogása vállalkozási tevékenységükkel összefüggő terheik csökkentésére!
A kezdeményezés alapja az, hogy szerkesztőségünk rendelkezik „valamivel”, aminek más hasonló szervezetek éppenséggel híján vannak: az előfizetők magas számában megnyilvánuló széles szakmai támogatással! A szakmai vállalkozók között kezdeményezett összefogást ezért erre, a Villanyszerelők Lapja iránti elkötelezettségre kívánjuk alapozni! A Villanyszerelési Uniónak ezért bármely vállalkozó tagja lehet, aki érvényes előfizetéssel rendelkezik a Villanyszerelők Lapjára!
Mi indokolja egy ilyen szervezet létrehozását?
A Villanyszerelési Unió létjogosultságának igazolásához tekintsük át először a vállalkozási környezet alakulását! Látnivaló, hogy Magyarország a rendszerváltást, majd az uniós csatlakozást követő időszakban egyre nyitottabbá válik a külföldi nagyvállalatok számára: persze aki akart, az valamilyen módon eddig is megjelent a hazai piacon. Az árharmonizáció folyamata jelenleg is tart, és lassan, de biztosan tovább fognak változni az árak. Egy vállalat általános költségei a gazdasági környezet kedvezőtlen folyamatai miatt is növekedni fognak.
Természetesen egy olyan multinacionális cég, amely mögött több milliárdos külföldi anyavállalat áll, még egész jól elboldogul a gyorsan változó körülmények ellenére is. Könnyedén meg tud hitelezni egy munkát, nem okoz gondot nagyobb bankgarancia megteremtése, és biztos, hogy jobb esélyekkel tud megszerezni egy projektet. Azon túl, hogy több munkát tud megszerezni, még az anyagokhoz is olcsóbban jut hozzá, mivel hatalmas mennyiségi kedvezményeket, hosszabb fizetési határidőt kap a gyártóktól, importőröktől. Nem csak hogy olcsóbban tudja elvállalni a munkát, de a mindennapi fenntartási kiadásai is sokkal alacsonyabbak. Mivel központilag intézik a beszerzéseiket, minden szervezeti egység az összforgalom után kapja a kedvezményeket.
Gondoljunk csak bele, hogy egy 100 autóból álló gépjárműpark fenntartása esetén milyen komoly flottakedvezményeket kap egy ilyen nagyvállalat. De nem is csak az autó árában, hanem a szervizköltségben, a casco és kötelező biztosításban, az üzemanyagban is jelentős engedményeket ér el. Könnyű mérlegelni azt, hogy ha egy egyéni vagy mikrovállalkozás ugyanolyan minőségben szeretné elvégezni a munkát, akkor ugyanazokat a feltételeket magasabb rezsiköltséggel, komoly megkötésekkel tudja csak teljesíteni.
Ugyanakkor egyre több szabályra, követelményre kell odafigyelnünk, hogyha nem akarjuk megütni a bokánkat. Ragadjunk ki csupán egy példát: egy hazai vállalat számára 5 évvel ezelőtt az ISO minősítés megszerzése, a komoly anyagi befektetés és a rengeteg adminisztráció elintézése számos bonyodalmat jelentett, de legalább elmondhatta magáról, hogy – nyugat-európai színvonalon- , megbízható munkát végez. Az Európai Unióban ennek megszerzése már szinte alapkövetelmény egy vállalat részére: ha rendelkezésre áll, az persze senkit nem érdekel, de ha nincs, akkor szóba sem álLnak vele a komolyabb ügyfelek.
Hogyan tud mégis egy egyéni, mikro- vagy kisvállalat hosszú távon fennmaradni?
A fejlődés gyakorlatilag az egyetlen lehetőség. Ha nem tud hatékonyabban működni, ha nem tud pénzt visszaforgatni a vállalkozásba, nem fogja tudni az alapvető minőségi feltételeket megteremteni. Ha a vállalkozó még mindig a régi ütött-kopott szerszámmal dolgozik, több a hibalehetőség, lassabban megy a munka, magasabb lesz a rezsiköltség.
Most természetesen bárki fejében megfordulhat, hogy jól van, könnyű okosakat mondani és tanácsokat osztogatni, de hogyan fejlesszek, ha már szinte olyan alacsony árakon kell egy-egy munkát bevállalni, hogy az alapműködésre is éppen, hogy csak futja? Könnyen belátható azonban, hogy a költségcsökkentés a fejlesztés egyetlen módja, ezen az úton kell elindulni! A multinacionális nagyvállalathoz hasonló mennyiségi kedvezményeket évi egy-két munkaruhára, néhány szerszámra azonban egy hazai kisvállalat soha nem fog kapni. És a hangsúly az „egy”-en van. Ha több kisvállalat összefog, és közösen vásárolja meg ugyanazt a mennyiséget az adott termékből, akkor az egyes termékek ára olcsóbb lesz, ezáltal minden kis cég költséget csökkentett, tehát több pénzük marad a fejlesztésre és a hatékonyság növelésére.
Ez a vezérelve a Villanyszerelési Unió létrehozásának! Rögtön hozzá kell tenni, hogy az ilyen típusú szervezetek nem ismeretlenek az európai országokban: több olyan szakmai összefogást hoztak már létre, ami a mikro- és kisvállalatok működését és piaci jelenlétét segíti. Mi is igyekszünk minél több gyakorlati segítséget nyújtani a csatlakozó tagoknak, mégpedig úgy, hogy az általános szakmai fórumon túlmenően konkrét pénzügyi elszámolásban mérhető gazdasági előnyöket is kínálunk.
Az elmúlt időszakban számos hazai, vállalkozóknak szolgáltatást és terméket nyújtó vállalattal vettük fel a kapcsolatot, és arra törekszünk, hogy kedvezményes beszerzési megállapodásokat kössünk velük. Minél több tagja lesz ennek a szakmai összefogásnak, annál erősebbek leszünk, és annál jobb árakat tudunk elérni a beszállítóknál!
Konkrét szolgáltatások
A fenti általánosságok természetesen csak a konkrét megoldások fényében nyerhetnek jelentőséget! Vegyünk egy konkrét példát: kiemelt hangsúlyt fektetünk a mobiltelefon-előfizetésekre. Törvényi szabályozás szerint bárki átviheti a telefon-előfizetését egyik szolgáltatótól a másikhoz, telefonszámának a megtartásával. Így lehetőségünk van a tíz éve használt, minden partnerünk által ismert telefonszámot átvinni ahhoz a szolgáltatóhoz, aki a legkedvezőbb feltételeket nyújtja. Ha éves szinten a Villanyszerelési Unió tagjai több száz előfizetést egy szolgáltatóhoz csoportosítanak, olyan komoly árkedvezményeket kapnak, ami több ezer forint havi megtakarítást eredményezhet, bizonyos esetekben akár felére is csökkenhet telefonszámlánk. Éves viszonylatban ez pedig már önmagában is jelentős fejlesztési lehetőséget tartalmaz!
A legtöbb ilyen populáris célú termékhez és szolgáltatáshoz közvetlenül a beszállító partneren keresztül hozzájuthatnak a tagjaink, mindössze igazolniuk kell ügyfélszámukkal és tagkártyájukkal a tagsági jogviszonyukat. Ez megkönnyíti a termékekhez való hozzájutást, mert mindenki saját maga intézheti a vásárlást, de a központilag elért, rendkívül kedvező árakon. Természetesen azonnal segítséget tudunk nyújtani, ha ezt igényli a tagunk, és javaslataik alapján igyekszünk mindig a legmegfelelőbb beszállítókkal szerződést kötni.
Egyebek mellett az az egyik fő feladata a Villanyszerelési Unió központi szervének, hogy a tagok igénye alapján megtalálja a legjobb beszállítókat, és folyamatosan megversenyeztesse őket a piacon, hogy mindig a legjobb áron és legjobb feltételekkel kaphassák meg tagjaink a termékeket, szolgáltatásokat. Természetesen ez csak egy példa: látnivaló, hogy a vállalakozási költségek csökkentésére számtalan területet lehet felölelni, emeljünk ki ezek közül néhány fontosabb elemet!
- Gépjármű-beszerzés
- Üzemanyag
- Irodaszerek
- Számítástechnikai fejlesztések,
- internet
- Biztosítások
- Vállalkozói hitelek, banki szolgáltatások
- Szakmai eszközbeszerzések
Hogyan lehet valaki Villanyszerelési Uniós tag? Milyen kötelezettségekkel jár?
A szerkesztőség számára rendkívül fontos, hogy a korábbi, hasonló szervezetek működése kapcsán felmerült anomáliák messze elkerüljék a jelen kezdeményezést, ezért nagy hangsúlyt kívánunk fektetni a szervezet átlátható működésére, a jogok és kötelességek egyértelmű rendezésére, rögzítésére.
Bármely hazai villanyszereléssel foglalkozó egyéni vállalkozó vagy gazdasági társaság csatlakozhat az összefogáshoz. A már említett Villanyszerelők Lapja előfizetésen, valamint az aktuális beszállítói feltételrendszer elfogadásán túlmenően semmilyen anyagi vagy egyéb kötelezettséget nem vállal magára az érdeklődő!
Természetesen mindez csupán bevezetés, figyelemfelhívás. Az elkövetkező lapszámokban cikksorozattal kívánjuk megismertetni Önöket a Villanyszerelési Unió által elérhetővé tett kedvezményes vállalkozói beszerzési csomagokkal, a szervezet működésével stb. Kérjük, kísérjék figyelemmel ezeket az írásokat, hiszen könnyen belátható, hogy az új szervezet erejét valóban a szélesebb összefogás alapozhatja meg: minél többen csatlakoznak a Villanyszerelési Unióhoz, annál kiterjedtebbé válik a tagok számára biztosított szolgáltatások köre, a kedvezmények mértéke!
Ezen túlmenően honlapunkon (www.villanylap.hu) elhelyeztünk egy kérdőívet, amelyen konkrétan is megírhatják javaslataikat, véleményüket! Minden hozzászólást köszönettel fogadunk!